Ascultă Radio România Cluj Live

Cum ne facem că muncim în timp ce călătorim; Colecționarea de talente: de ce să n-o faci

Păstrarea celor mai buni angajați în aceeași echipă dăunează grav sănătății organizației.
În contextul pieței competitive a muncii și a perioadelor tot mai lungi de angajare, mulți manageri țin cu dinții de oamenii talentați din echipa lor. Această practică, cunoscută sub numele de „colecționare de talente„, poate avea însă consecințe negative asupra companiei. Un studiu Gartner ne arată că peste jumătate dintre manageri recunosc că își împiedică subalternii să exploreze oportunități în afara echipei lor.
Cercetătorii de la Cornell și Pennsylvania State University au analizat, în perioada 2014-2017, aproape 100.000 de candidaturi la 10.000 de locuri de muncă postate în cadrul unei companie de servicii de sănătate americane. Concluzia lor este că managerii care rețin excesiv talentele pot afecta mobilitatea internă, iar angajații au șanse mari să devină demotivați și să-și dorească să părăsească complet organizația.

Cum ne facem că muncim în timp ce călătorim; Colecționarea de talente: de ce să n-o faci

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 14 februarie 2024, 06:00 / actualizat: 23 martie 2024, 13:24

Noua realitate: vacanțele luate în timpul programului.

Aproape jumătate dintre cei mai tineri angajați ai lumii au plecat în „călătorii secrete” în timp ce pretindeau că lucrează de acasă, arată un sondaj realizat de ResumeBuilder. Printre cele mai importante concluzii:
57% dintre cei care au plecat în călătorii au menținut aparența programului normal de lucru;
65% și-au modificat fundalul în timpul ședințelor online pentru a păcăli angajatorul;
O treime au lucrat două ore pe zi sau chiar mai puțin;
Cei mai mulți au reușit totuși să-și ducă la bun sfârșit sarcinile, iar productivitatea nu le-a fost afectată.
Cu siguranță nu este îmbucurător că aproape jumătate dintre angajații din Generația Z și-au mințit angajatorul, însă călătoriile secrete ar putea fi un simptom al managementului defectuos, nu al lipsei de implicare, spun experții. Tinerii sfidează normele muncii tradiționale, preferând antreprenoriatul și independența. Lipsa diversității, a flexibilității și ierarhia rigidă din companiile tradiționale îi îndepărtează de joburile clasice, remodelând mediul de afaceri și forțând companiile să se adapteze valorilor angajaților.

6 din 10 angajați au nevoie de noi competențe până în 2030, ca să nu-și îngroape angajatorii.
Springboard for Business a intervievat peste 1.000 de profesioniști din companii mari americane, pentru a sprijini liderii în planificarea strategică și a identifica trendurile viitorului. Rezultatele studiului arată că decalajele de competențe au impact negativ asupra profitului companiilor. 7 din 10 directori spun că afacerile lor suferă din cauza lipsei de competențe a angajaților. O altă concluzie esențială e că angajații și angajatorii nu se prea pun de acord cu privire la care ar fi, efectiv, aceste competențe necesare. Mai mult, semnalează apariția unei „prăpăstii de învățare și dezvoltare” în zona managementului intermediar.

În contextul schimbărilor care se succed rapid la nivel global, cauzate de presiuni economice, inovații tehnologice și schimbul de generații, în Statele Unite ale Americii se preconizează că aproximativ 44% dintre competențele angajaților vor fi afectate în următorii cinci ani, iar aproximativ 60% vor avea nevoie de cursuri de recalificare/ formare în următorii trei ani. Pentru companii apare deci necesitatea imediată de a se adapta și de a investi în mod real în dezvoltarea competențelor angajaților – altfel, toți riscăm să rămânem în urmă.

Atât pentru zi, eu sunt Ioana Szabo și îți mulțumesc că urmărești Hacking Work la radio, dar și online. Caută edițiile noastre complete de newsletter, podcastul și articolele de blog, ca să mergi la serviciu, nu la scârbiciu. Să ne reauzim sănătoși, voioși și mintoși și data viitoare!

 

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

De ce salariul nu ne (mai) motivează?
Hacking Work joi, 23 mai 2024, 06:00

De ce salariul nu ne (mai) motivează?

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ionuț Sabo și împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii...

De ce salariul nu ne (mai) motivează?
Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății
Hacking Work marți, 21 mai 2024, 06:00

Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work eu sunt Ionuț Sabo și împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății
Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN
Hacking Work joi, 16 mai 2024, 06:00

Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN

Servus și bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Tibi Grecu și împreună explorăm idei valoroase pentru oamenii harnici, ca...

Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN
Cât e corect să așteptăm după o promovare?
Hacking Work marți, 14 mai 2024, 06:00

Cât e corect să așteptăm după o promovare?

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ioana Szabo. Împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Cât e corect să așteptăm după o promovare?
Hacking Work joi, 9 mai 2024, 06:00

Liderul bun nu vrea să aibă musai dreptate

Când a fost ultima dată când nu ai fost de acord cu șeful tău? I-ai comunicat asta sau i-ai dat dreptate doar pentru că era șeful tău? Este...

Liderul bun nu vrea să aibă musai dreptate
Hacking Work marți, 30 aprilie 2024, 06:00

Educația modernă și digitalizarea înseamnă un viitor mai bun pentru România

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ioana Szabo. Împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Educația modernă și digitalizarea înseamnă un viitor mai bun pentru România
Hacking Work joi, 25 aprilie 2024, 06:00

Workaholismul – trăsătura angajaților dedicați sau boală în toată regula?

Te simți bine doar atunci când lucrezi până la epuizare? „Nu lăsa pe maine ce poți face astăzi” e crezul tău când vine vorba de job?...

Workaholismul – trăsătura angajaților dedicați sau boală în toată regula?
Hacking Work marți, 23 aprilie 2024, 06:00

Stresul de la muncă e și motiv de divorț

Nu cred că e o surpriză pentru nimeni faptul că stresul este principala grijă în lume. Însă te-ai gândit vreodată serios cât de tare te...

Stresul de la muncă e și motiv de divorț