Felia de Cluj: Secretele unui eveniment de ținută reușit [AUDIO]
Foto: Engin_Akyurt/Pixabay
Dacă tot am deschis cutia Pandorei și am discutat despre organizare de evenimente, am zis să abordăm un subiect nou, dar totuși cumva apropiat celor despre care am discutat săptămâna trecută. Astfel de evenimente se organizează în grupuri mici de oaspeți, undeva între 6 persoane și până la maxim 30, sunt nișate și, de obicei, au un iz de exclusivism. Acum și exclusivismul este de mai multe feluri, la aceste evenimente nota exclusivă o dă partea gastronomică sau oeno-gastronomică, pentru că, unde este mâncare bună, nu poate lipsi vinul bun.
Articol editat de cristina.rusu,
1 iulie 2020, 06:00 / actualizat: 1 iulie 2020, 16:24
Dacă tot am deschis cutia Pandorei și am discutat despre organizare de evenimente, am zis să abordăm un subiect nou, dar totuși cumva apropiat celor despre care am discutat săptămâna trecută. Astfel de evenimente se organizează în grupuri mici de oaspeți, undeva între 6 persoane și până la maxim 30, sunt nișate și, de obicei, au un iz de exclusivism. Acum și exclusivismul este de mai multe feluri, la aceste evenimente nota exclusivă o dă partea gastronomică sau oeno-gastronomică, pentru că, unde este mâncare bună, nu poate lipsi vinul bun.
Evenimentele astea poartă mai multe nume, depinde de situație, de concept dar și de inspirația celor de la marketing. Pe unele le găsești sub numele de pop-up, adică un restaurant, mai săltăreț, se decide să își surprindă oaspeții și organizează evenimente, de obicei cină, în diverse locuri, care mai de care mai pitorești. Totul, evident, sub brandul și păstrând linia conceptuală a restaurantului. Doar că se mizează pe o experiență inedită sub aceeași baghetă.
Apoi le mai găsim sub numele de Four sau Six hands dinner, adică, pe românește, 2 sau 3 bucătari, de obicei destul de cunoscuți, se adună, și ei dar și talentul lor gastronomic, pentru a oferi o experiență senzorială, total inedită, posibililor oaspeți. Zic posibili, pentru că, de obicei, eventurile astea nu costă puțin, în consecință, e destul de greu să vinzi toate locurile. De aceea e important să angrenezi în event bucătari cunoscuți, vinuri bune și diverse alte tipuri de produse care, în limbaj de marketing, se numesc produse-cârlig. Ce înseamnă asta? Păi mai trebuie să condimentezi evenimentul cu ceva, și aici nu mă refer la curcuma și turmeric. Mă refer la diverse activități outdoor sau nu care pot completa experiența, iar acestea pot fi: trasee offroad, trasee de călărie, ateliere de olărit, de pictură etc.
Dar poate cel mai important este ambientul, sau locația în care se desfășoară evenimentul. Acestea pot fi inedite, adică cine în sere, în șură, în curți de castele părăsite sau în zone pitorești în natură, cum ar fi câmpuri de flori, luminișuri în păduri, livezi etc.
Întrebarea mare este de ce să faci așa ceva? Tu, ca chef, sau tu, ca restaurant. În primul rând pentru că dorești să faci ceva inedit, ceva rupt din cotidianul tău. Apoi e problema statementului, adică atunci când vrei să-ți manifești sau să-ți reiterezi convingerile – gastronomice, în cazul de față. Adică un eveniment farm to table este menit să evidențieze legătura dintre restaurant și proveniența materiei prime. Dacă vinzi o imagine sănătoasă, dar cumperi materia primă de la un mare retailer, nu faci altceva decât să înșeli așteptările oaspeților tăi, iar dacă te aprovizionezi de la mici producători sau ferme, e o metodă bună să te promovezi și să-ți câștigi un loc mai bun în piață.
Dincolo de orice motiv, vizibil și invizibil, astfel de evenimente sunt un lucru pozitiv, atât pentru industrie, cât și pentru oaspeții care-și doresc experiențe diferite. Diversitatea întotdeauna generează sentimente pozitive, iar cine nu vrea să iasă din carapacea lui, e bine-venit să rămână acolo unde vrea el, în zona lui de confort, pentru că noi, ceilalți, știm că viața adevărată începe dincolo de zona de confort, chiar și dacă vorbim numai de experiențe gastronomice.
Ieșiți din zona de confort, e important!
Chef Horia Șimon
Foto: Engin_Akyurt/Pixabay
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.