Păpușile care au cucerit lumea
Un brand chinez a triplat veniturile și a crescut profitul cu 350% în prima jumătate a anului.

Articol editat de cristina.rusu, 18 iulie 2025, 00:00
Pop Mart, producătorul chinez al popularelor păpuși Labubu, a anunțat că profitul său este pe cale să explodeze în prima jumătate a acestui an.
Compania cu sediul la Beijing estimează că profitul pe această perioadă va crește cu cel puțin 350%, în timp ce veniturile s-au triplat, relatează BBC.
Firma evaluată la peste 40 de miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline) la bursă, a precizat că această creștere a profitabilității a fost susținută de recunoașterea globală tot mai mare a brandului și de un control mai strict al costurilor.
Colecționarii sunt fascinați de păpușile Labubu – creaturi fictive asemănătoare unor elfi, cu un rând de dinți ascuțiți – care dispar rapid de pe rafturi și atrag cozi imense în magazinele din întreaga lume. Pop Mart este cunoscută pentru vânzarea jucăriilor în „cutii surpriză”, un tip de ambalaj care nu permite să știi ce conține până nu-l deschizi. Tactica de marketing a fost criticată pentru că ar încuraja comportamentul compulsiv și asemănător jocurilor de noroc.
Lansate în 2019, păpușile Labubu au contribuit la transformarea companiei într-un retailer important, cu peste 2.000 de automate și magazine în întreaga lume.
Pop Mart s-a listat la Bursa din Hong Kong în 2020, iar valoarea acțiunilor companiei a crescut cu aproape 600% în ultimul an.
În 2024, vânzările din afara Chinei continentale au reprezentat aproape 40% din veniturile totale ale companiei.
Mai multe magazine din lume au fost nevoite să suspende vânzările păpușilor Labubu din cauza cererii copleșitoare.
Labubu a cunoscut un succes uriaș, mai ales în SUA, datorită promovării de către vedete precum Kim Kardashian și Lisa din trupa K-pop Blackpink. Colaborările Pop Mart cu nume mari precum Coca-Cola și franciza manga One Piece au sporit și ele popularitatea păpușii.
În luna iunie, vânzările Labubu în SUA au crescut cu 5.000% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit estimărilor firmei de cercetare financiară M Science.
„Nu am mai văzut așa ceva din partea altor companii de jucării”, a declarat Vinci Zhang, analist senior la M Science, pentru BBC.
El a adăugat că Pop Mart are un potențial uriaș în SUA, unde deține sub 40 de magazine, comparativ cu cele aproximativ 400 din China.
Frenezia cumpărăturilor a dus la apariția unei piețe secundare înfloritoare, unde păpușile vândute inițial cu circa 10 dolari pot ajunge să coste sute.
În iunie, o păpușă Labubu de dimensiuni umane s-a vândut cu 150.000 de dolari la o licitație din Beijing.
Popularitatea Labubu a dus și la o explozie a contrafacerilor, cunoscute sub numele de Lafufu. Autoritățile chineze au confiscat peste 46.000 de jucării Labubu false în iunie, în cadrul unei acțiuni împotriva pieței negre în expansiune.
CITEȘTE ȘI: Jucăria-fenomen vândută la licitație pentru o sumă exorbitantă
AGERPRES
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.