Ascultă Radio România Cluj Live

Consumul a șase ouă pe săptămână reduce riscul de deces

Consumul de ouă reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare

Consumul a șase ouă pe săptămână reduce riscul de deces
Foto: Pexels

Articol editat de cristina.rusu, 23 aprilie 2025, 12:00 / actualizat: 23 aprilie 2025, 13:04

Pentru a reduce riscul de deces din cauza bolilor cardiovasculare, este suficient să consumăm între unu şi şase ouă pe săptămână, susţin cercetătorii de la Universitatea Monash.

 

Rezultatele studiului au fost publicate în revista „Nutrients”. La cercetare, au participat 8.756 de voluntari cu vârsta de peste 70 de ani, fără istoric de boli cardiovasculare grave.

Cercetătorii au analizat datele dietetice ale participanţilor, acordând o atenţie specială consumului de ouă. Rezultatele arată că riscul de deces din cauza bolilor de inimă este redus cu 29% în rândul celor care consumă regulat între unu şi şase ouă pe săptămână.

În plus, printre voluntarii cu acest nivel de consum de ouă, rata mortalităţii generale a fost cu 17% mai scăzută comparativ cu cei care au exclus complet ouăle din dietă sau le-au consumat doar o dată sau de două pe lună. Potrivit cercetătorilor, ouăle merită să fie considerate un aliment sănătos.

100 de grame de ouă conţin aproximativ 13 grame de proteine, care sunt mai eficient absorbite decât proteinele din alte surse de origine animală sau vegetală. Ouăle conţin un spectru complet de aminoacizi esenţiali, precum şi vitamine şi minerale – acid folic, vitaminele A, D, E, B12, biotină, seleniu, calciu şi fosfor.

Totuşi, potrivit experţilor, consumul de ouă nu este singura metodă pentru îmbunătăţirea sănătăţii cardiovasculare. Pentru a minimiza riscurile, este necesară şi includerea de alimente vegetale în dietă, precum şi activitatea fizică.

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Diverse joi, 11 iunie 2026, 00:00

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”

Actorul Charlie Heaton îl va interpreta pe fiul lui Thomas Shelby în filmul care continuă povestea unui film anterior din aceeași serie, sequel,...

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult