Ascultă Radio România Cluj Live

Crema de protecție solară face rău coralilor

Turiştii care folosesc crema de protecţie solară ar putea contribui la deteriorarea Marii Bariere de Corali şi a altor recife de corali din lume, susţine un studiu realizat de cercetători de la Universitatea Politehnică din Ancona, relatează ziarul britanic „The Telegraph”.

Crema de protecție solară face rău coralilor
Foto: Marea Bariera de Corali

Articol editat de cristina.rusu, 26 octombrie 2015, 18:00

Cercetătorii italieni estimează că 10% din recifele de corali sunt ameninţate de componenentele folosite în cremele de protecţie solară.

În fiecare an, între 4.000 şi 6.000 de tone de produse de protecţie solară ajung în oceane, în principal în regiunile tropicale ale globului, foarte frecventate de turişti.

Cercetătorii italieni au constatat că numeroase mărci de creme de protecţie solară folosesc componente care pot stimula producerea unor viruşi în algele Zooxanthelles care trăiesc în comuniune cu coralii.

Aceste alge joacă un rol esenţial în metabolismul coralilor şi, atunci când se usucă, coralul se albeşte şi moare.

Produsele chimice ca parabenii, acidul cinamic, benzofenonul sau derivate ale camforului favorizează înmulţirea unor viruşi, provocând deteriorarea algelor şi coralilor.

 

RADOR

Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.

Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți
Diverse vineri, 5 iunie 2026, 00:00

Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți

Un medaliat olimpic testează un aparat de exerciții conceput pentru condiții similare celor din spațiu, menit să îi ajute pe astronauți să...

Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți
De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie
Diverse joi, 4 iunie 2026, 12:00

De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie

Păstârnacul a fost mult timp eclipsat de alte legume rădăcinoase mai populare, însă în ultimii ani, tot mai multe persoane îl redescoperă...

De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie
De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?
Diverse joi, 4 iunie 2026, 00:00

De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?

Dacă a existat vreodată o structură construită pentru a trece testul timpului, aceasta ar fi cu siguranță Marea Piramidă din Giza, un monument...

De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?
Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii
Diverse miercuri, 3 iunie 2026, 12:00

Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii

Primele schimbări pozitive la nivelul plămânilor se vor înregistra la doar două săptămâni şi până la trei luni, după renunțarea la...

Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii
Diverse miercuri, 3 iunie 2026, 00:00

Arhivele medievale dezvăluie o altă față a ciumei

Un document medieval, rămas neobservat timp de secole în arhivele British Library, a adus o nouă lumină asupra uneia dintre cele mai...

Arhivele medievale dezvăluie o altă față a ciumei
Diverse marți, 2 iunie 2026, 15:42

Cursă de transport buclucașă!

Un faimos serviciu de transport cu autocarul din Polonia, care funcţiona pe ruta Krakovia-Hel, a fost reactivat la trei ani după ce a fost...

Cursă de transport buclucașă!
Diverse marți, 2 iunie 2026, 12:00

Aditivii alimentari, asociați cu riscuri pentru sănătate

Trei noi studii stabilesc o legătură între unii aditivi alimentari şi un risc crescut de cancer, diabet de tip 2 şi hipertensiune.  ...

Aditivii alimentari, asociați cu riscuri pentru sănătate
Diverse marți, 2 iunie 2026, 00:00

Dolce Vita Orient Express readuce farmecul călătoriilor de altădată

Dolce Vita Orient Express, trenul de lux proiectat de Grupul Arsenale, în parteneriat cu Orient Express, cu sprijinul grupului Trenitalia-Ferrovie...

Dolce Vita Orient Express readuce farmecul călătoriilor de altădată