Ascultă Radio România Cluj Live

Zahărul, prieten sau dușman?

Experții explică de ce nu trebuie eliminat zahărul complet din dietă.

Zahărul, prieten sau dușman?

Articol editat de cristina.rusu, 21 aprilie 2026, 12:00

Indiferent de efectele negative ale dulciurilor, eliminarea completă a zahărului din alimentaţie nu este benefică, susţin specialiştii.

 

Beneficiile renunţării la zahăr au fost puse sub semnul întrebării şi de profesorul de nutriţie şi epidemiologie de la Universitatea Harvard, doctor în ştiinţe medicale Frank Hu, citat de o prestigioasă publicaţie de sănătate.

Potrivit acestuia, pentru a ne hrăni corect, nu este necesar să renunţăm complet la zahăr, însă este nevoie să fim prudenţi, să urmărim atent compoziţia produselor şi să limităm consumul de zahăr adăugat în produsele procesate. Expertul recomandă, de asemenea, să acordăm atenţie şi îndulcitorilor naturali.

„În comparație cu zahărul adăugat, zaharurile naturale, precum mierea, siropul de arţar şi nectarul de agave, sunt de preferat, chiar dacă doar într-o măsură limitată. Acestea nu sunt complet inofensive. Avantajul lor constă în faptul că au un conţinut crescut de antioxidanţi şi substanţe benefice, dar consumate în exces, produc efecte similare cu zahărul obişnuit”, explică prof. Frank Hu.

Acesta este convins că renunţarea completă la zahăr nu aduce niciun beneficiu pentru sănătate. Din acest motiv, recomandă ca alternativă fructele, deoarece acestea nu provoacă fluctuaţii puternice ale nivelului de zahăr din sânge.

Nutriţionistul dr. Sandra J. Arevalo explică faptul că, dacă am renunţa complet la zahăr, atunci ar fi necesar să renunţăm şi la carbohidraţi, esenţiali pentru obţinerea energiei şi vitalităţii.

„Nu consideraţi zahărul un produs dăunător. Problema nu este zahărul în sine, ci cantitatea pe care o consumaţi”, explică nutriţionistul.

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult
Diverse duminică, 7 iunie 2026, 12:00

Cele mai accesibile şi iubite fructe din lume: beneficii pentru inimă, energie și digestie

Bananele sunt printre cele mai accesibile şi iubite fructe din lume – gustoase, uşor de consumat şi extrem de nutritive. Pot fi consumate...

Cele mai accesibile şi iubite fructe din lume: beneficii pentru inimă, energie și digestie