Ascultă Radio România Cluj Live

Berea fără alcool, risc pentru diabet și obezitate

Două sticle de bere fără alcool, pe zi pot afecta glicemia și metabolismul.

Berea fără alcool, risc pentru diabet și obezitate
Foto: Pixabay

Articol editat de cristina.rusu, 29 iunie 2025, 12:00

Berea fără alcool creşte riscul de apariţie a diabetului şi obezităţii, arată cercetări realizate de oamenii de ştiinţă din Germania şi SUA.

 

Vânzările de bere fără alcool sunt în prezent la un nivel record, iar cererea pentru aceste băuturi continuă să crească.

Noile date ştiinţifice arată, însă, că berea fără alcool nu este atât de benefică pentru sănătate cum presupun mulţi oameni.

Potrivit cercetătorilor, consumul a două sticle de bere fără alcool pe zi este suficient pentru a creşte nivelul glicemiei – un factor care sporeşte riscul de diabet de tip 2. Aceste băuturi duc şi la acumularea de insulină în sânge, un semn serios de avertizare privind instalarea diabetului.

În cazul unor tipuri de beri fără sau cu puţin alcool, s-a observat şi creşterea nivelului de colesterol „rău” şi a trigliceridelor – grăsimi din sânge asociate cu riscul de boli cardiovasculare.

În plus, multe dintre aceste băuturi conţin un număr mare de calorii, ceea ce amplifică riscul de obezitate.

Creşterea bruscă a vânzărilor de bere fără alcool reflectă o schimbare în obiceiurile consumatorilor – din ce în ce mai mulţi oameni aleg să evite alcoolul în favoarea unor alternative „mai sănătoase”.

Deşi această alegere este fără îndoială mai bună decât consumul excesiv de alcool, cel mai recent studiu arată că berea fără alcool este departe de a fi inofensivă.

La studiu, au participat cercetători din Germania şi SUA care au monitorizat 44 de bărbaţi tineri şi sănătoşi care au consumat zilnic, timp de patru săptămâni, câte două sticle de bere fără alcool de 330 ml sau, în grupul de control, apă.

Pe durata experimentului, s-au efectuat analize regulate de sânge, care au arătat un efect îngrijorător asupra sistemului cardiovascular. Cele mai mari riscuri au fost observate la berile fără alcool din grâu şi la cele „mixte”, adesea aromatizate cu suc de portocale sau lămâie.

Berile mai uşoare de tip pils sau cele cu maximum 0,5% alcool s-au dovedit puţin mai sigure.

În concluzie, cercetătorii afirmă:

„Berea fără alcool este consumată tot mai mult ca alternativă la băuturile alcoolice, însă beneficiile şi riscurile sale nu sunt încă pe deplin înțelese. Noi am constatat că are efecte negative asupra metabolismului, în principal din cauza conţinutului caloric”. 

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Diverse joi, 11 iunie 2026, 00:00

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”

Actorul Charlie Heaton îl va interpreta pe fiul lui Thomas Shelby în filmul care continuă povestea unui film anterior din aceeași serie, sequel,...

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult