Ascultă Radio România Cluj Live

Ce se întâmplă cu inima ta când bei o cană de cacao?

O cană de cacao fierbinte poate preveni multe probleme de sănătate.

Ce se întâmplă cu inima ta când bei o cană de cacao?
Foto: Pexels

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 25 noiembrie 2025, 12:00

O cană de cacao fierbinte nu este doar o plăcere în zilele reci, ci şi un mijloc surprinzător de protecţie a sănătăţii inimii. Un studiu britanic recent arată că flavanolii din cacao pot neutraliza efectele negative ale statului prelungit pe scaun, un factor de risc major pentru bolile cardiovasculare.

Persoanele care petrec aproximativ şase ore pe zi în poziţie şezândă au un stil de viaţă sedentar, asociat cu risc crescut de obezitate, boli de inimă şi depresie, chiar dacă sunt active fizic în restul zilei, subliniază „Daily Mail”. Statul prelungit, mai ales la locul de muncă, afectează treptat funcţia vaselor de sânge din cauza stresului şi fluxului sanguin redus, scăzând nivelul oxidului nitric, o moleculă esenţială care reglează dilatarea vaselor.

Cercetătorii britanici au descoperit că o cană de cacao fierbinte poate preveni aceste efecte. Studiul a implicat 40 de tineri bărbaţi cu diferite niveluri de pregătire fizică. Secretul este conţinutul ridicat de flavanoli din cacao naturală, care susţin sănătatea inimii şi reduc tensiunea arterială.

Rezultatele studiului au indicat că băutura cu flavanoli a prevenit deteriorarea funcţiei vaselor de sânge în arterele braţelor şi picioarelor, menţinând parametrii normali pe durata statului pe scaun.

Indiferent dacă stăm la birou, la volan sau pe canapea cu o carte sau în faţa televizorului, petrecem mult timp pe scaun„, explică dr. Catarina Rendeiro, nutriţionist la Universitatea din Birmingham şi autoarea principală a studiului.

Dacă nu ne mişcăm, supunem corpul la stres. Găsirea unor metode de reducere a impactului statului prelungit poate limita riscul bolilor cardiovasculare„, a adăugat aceasta.

Stilul de viaţă sedentar este un factor major de risc, asociat cu probabilitate mai mare de boli de inimă, obezitate, hipertensiune şi alte probleme. Studii anterioare arată că statul îndelungat la birou creşte riscul de deces cu 16% şi de boli cardiovasculare cu 34%.

Câteva ore pe zi de stat jos fără a ne ridica pot afecta vasele de sânge, chiar şi la tinerii sănătoşi. Cercetătorii măsoară acest lucru prin ultrasunete care arată cât de mult se dilată o arteră la creşterea fluxului sanguin, un indicator al unui sistem vascular sănătos şi elastic.

 

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Foto: Pexels

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult
Diverse duminică, 7 iunie 2026, 12:00

Cele mai accesibile şi iubite fructe din lume: beneficii pentru inimă, energie și digestie

Bananele sunt printre cele mai accesibile şi iubite fructe din lume – gustoase, uşor de consumat şi extrem de nutritive. Pot fi consumate...

Cele mai accesibile şi iubite fructe din lume: beneficii pentru inimă, energie și digestie