Ascultă Radio România Cluj Live

Prietenul la muncă se cunoaște

Toți ne dorim relații valoroase și puternice atât în viața personală, cât și la muncă. În contextul creșterii în popularitate a muncii de la distanță și hibride, existența unui „cel mai bun prieten” la locul de muncă a devenit mai importantă ca niciodată. Dar, fiindcă munca este la distanță și ne întâlnim prea rar cu colegii, mai reușim oare să construim această relație de prietenie extrem de valoroasă? V-ați gândit cum am putea face treaba asta muncind hibrid sau remote?
În timpul pandemiei, nevoia de sprijin emoțional și social din partea prietenilor apropiați a crescut, devenind crucială pentru menținerea sănătății mintale a oamenilor.

Prietenul la muncă se cunoaște

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 5 martie 2024, 06:00 / actualizat: 23 martie 2024, 13:24

Pentru mulți angajați, pandemia a provocat experiențe traumatizante, în special pentru cei care au fost în prima linie pe parcursul acestei perioade, mai ales pentru cei din sistemul medical și din educație. Acești oameni au constatat că sprijinul social și emoțional al celor mai buni prieteni de la locul de muncă a fost crucial pentru a-i ajuta să treacă peste momentele dificile.
Ceilalți angajați, cei care au fost nevoiți să muncească de la distanță sau în mod hibrid, au constatat că rolul celui mai bun prieten de la serviciu a fost să îi țină în permanență informați și conectați la echipă. Pe de altă parte, angajații care nu erau apropiați de niciunul dintre colegi s-au simțit mult mai izolați lucrând de acasă.

Fie că muncim de la birou sau de acasă, cel mai bun prieten de la muncă este o sursă necesară de conexiune și sprijin. Angajații cu un prieten apropiat la serviciu sunt mai loiali și mai productivi, contribuind semnificativ la rezultatele și profitul afacerii, spun noile date de cercetare oferite de Gallup. De asemenea, sunt mai predispuși să își realizeze sarcinile mai eficient, să susțină un mediu de lucru mai sigur pentru colegii lor și să impresioneze clienții și partenerii prin activitatea lor.

Acești angajați care au prieteni la muncă au o probabilitate semnificativ mai mare de a fi mai implicați în relația cu clienții, de a munci mai mult într-un timp mai scurt, de a inova și de a se simți bine în locul în care muncesc.

Relația de prietenie cu un coleg reprezintă mai mult decât o conexiune socială, înseamnă a avea pe cineva aproape mereu, un om care îți oferă un sprijin real și căruia îi pasă cu adevărat de tine. Aceste prietenii profesionale sporesc sentimentul de apartenență al angajaților față de munca lor și le permit să fie mai eficienți, indiferent unde și când lucrează.

Mulți manageri spun frecvent că „oamenii sunt cel mai mare atu al nostru” și totuși, de mult prea multe ori, angajaților li se cere să lase prieteniile strict pentru viața personală, deoarece la muncă trebuie să fie „profesioniști”. Studii recente, coordonate de profesorul Jan-Emmanuel De Neve de la Facultatea de Business a Universității Oxford arată că mentalitatea aceasta păguboasă a managerilor nu ajută deloc la obținerea performanței durabile.

Conform studiului global al echipei profesorului De Neve, relațiile interpersonale de la locul de muncă au un efect pozitiv considerabil și semnificativ asupra satisfacției profesionale a angajaților. Relațiile cu colegii se situează pe primul loc ca impact în lista factorilor care influențează pozitiv sau negativ gradul de satisfacție profesională.

Așadar, pentru a avea o organizație sănătoasă, trebuie să încurajăm și să spijinim relațiile de prietenie dintre angajați. Munca este privită, de tot mai mulți oameni, ca o experiență din care căutăm să extragem nu doar un salariu, ci și bucurie, fascinație, împlinire și sens. Iar toate acestea se trăiesc cu o mai mare intensitate, dacă între cei alături de care lucrezi ai unul sau mai mulți oameni pe care să îi consideri prieteni adevărați.

Cu alte cuvinte, prietenia întărește meseria și aduce bucuria atunci când muncim. Să ținem minte treaba asta și să căutăm să muncim alături de oameni care ne sunt dragi și în care avem încredere.

Sper că și astăzi ți-am fost de folos cu ideile Hacking Work. Eu sunt Doru Șupeală și îți mulțumesc că ne asculți și ne susții. Descoperă online newsletterul, podcastul și produsele multimedia Hacking Work. Să ne reîntâlnim sănătoși, voioși și mintoși și să mergem cu toții la serviciu, nu la scârbiciu. Spor la treabă!

 

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

De ce salariul nu ne (mai) motivează?
Hacking Work joi, 23 mai 2024, 06:00

De ce salariul nu ne (mai) motivează?

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ionuț Sabo și împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii...

De ce salariul nu ne (mai) motivează?
Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății
Hacking Work marți, 21 mai 2024, 06:00

Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work eu sunt Ionuț Sabo și împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Munca haotică și în exces dăunează grav sănătății
Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN
Hacking Work joi, 16 mai 2024, 06:00

Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN

Servus și bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Tibi Grecu și împreună explorăm idei valoroase pentru oamenii harnici, ca...

Cum construiești o echipă de succes. Exemplul EFdeN
Cât e corect să așteptăm după o promovare?
Hacking Work marți, 14 mai 2024, 06:00

Cât e corect să așteptăm după o promovare?

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ioana Szabo. Împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Cât e corect să așteptăm după o promovare?
Hacking Work joi, 9 mai 2024, 06:00

Liderul bun nu vrea să aibă musai dreptate

Când a fost ultima dată când nu ai fost de acord cu șeful tău? I-ai comunicat asta sau i-ai dat dreptate doar pentru că era șeful tău? Este...

Liderul bun nu vrea să aibă musai dreptate
Hacking Work marți, 30 aprilie 2024, 06:00

Educația modernă și digitalizarea înseamnă un viitor mai bun pentru România

Bun găsit la întâlnirea cu ideile Hacking Work, eu sunt Ioana Szabo. Împreună explorăm informații și idei valoroase pentru oamenii harnici,...

Educația modernă și digitalizarea înseamnă un viitor mai bun pentru România
Hacking Work joi, 25 aprilie 2024, 06:00

Workaholismul – trăsătura angajaților dedicați sau boală în toată regula?

Te simți bine doar atunci când lucrezi până la epuizare? „Nu lăsa pe maine ce poți face astăzi” e crezul tău când vine vorba de job?...

Workaholismul – trăsătura angajaților dedicați sau boală în toată regula?
Hacking Work marți, 23 aprilie 2024, 06:00

Stresul de la muncă e și motiv de divorț

Nu cred că e o surpriză pentru nimeni faptul că stresul este principala grijă în lume. Însă te-ai gândit vreodată serios cât de tare te...

Stresul de la muncă e și motiv de divorț