Cum folosim aparatele de ticketing?
-Trebuie să apăsaţi pe pătrăţelul unde scrie „achiziţie bilet” şi introduceţi banii; atâta tot.
– Banii se introduc aici, nu?
– Da, dar pe rând, vă rog.
– Da, da… Aşteptăm procesarea… şi avem biletuţul. Nu cred că a durat mai mult de opt secunde. E super.
Articol editat de miclaus, 9 septembrie 2015, 14:32
Primul aparat de eliberare automată a biletelor de călătorie din Cluj Napoca este funcţional începând de miercuri, 9 septembrie, în staţia „Office” de pe Bulevardul 21 Decembrie.
Prin sistemul de ticketing pot fi achiziționate bilete atât pentru liniile din municipiu cât şi pentru transportul spre comunele aflate în zona metropolitană.
În perioada următoare, Compania de Transport Public va pune în funcţiune şi restul aparatelor deja montate, în aşa fel încât întregul sistem să fie operaţional până în octombrie.
Oamenii care au apelat la această modalitate de achiziţie a biletelor au crezut iniţial că aplicaţia este complicată şi nu se vor descurca.
Asistaţi de un salariat al CTP, ei s-au declarat încântaţi în momentul când au testat aparatul.
– Ce doriţi să luaţi? Un bilet pentru Cluj Napoca, pentru Floreşti, pentru Apahida, pentru Zona Metropolitană?
– Pentru Floreşti.
– Florestiul e în Zona 2. Sus găsiţi împărţirea pe zone. Selectaţi acum pe ecran zona pe care o doriţi.
– Aşa…
– Vedeţi? Apare şi preţul. Costă 3 lei. Introduceţi aici banii
– Păi e uşor. Chiar uşor.
Până la sfârşitul anului viitor casele de bilete clasice vor dispărea şi vor rămâne doar aceste automate care au avantajul că funcţionează 24 de ore din 24.
Totuşi, în timp ce persoanele active şi-au dat repede seama cum funcţionează sistemul, cei mai în vârstă se tem că nu se vor putea descurca.
E foarte bine. Acum putem cumpăra bilete oricând. Nu mai e ca înainte, când ne trezeam că sâmbăta şi duminica nu avem de unde cumpăra, că e casa închisă, spune o tânără care a testat aparatul.
Da… tehnica nouă se însuşeşte cât eşti tânăr. Dar noi, ăştia bătrâni, foarte greu o să ne obişnuim. Să te apuci acuma să înveţi cu internetul sau cu nu ştiu ce…,intervine un bunic de vreo 70 de ani.
Până la urmă o să ne obişnuim. Nu e chiar atât de greu. Pare destul de uşor. Nu mă gândesc la mine, că eu am abonament; dar zic în cazul altora, spune o pensionară, după ce a fost invitată să folosească sistemul de ticketing.
Este un lucru bine-venit. Pentru că ai acces la orice oră şi cred că va fi eficient, concluzionează un tânăr curios, care a testat şi el aparatul.
Directorul CTP, Liviu Neag, spune că pentru a ajuta cetăţenii, în fiecare staţie au fost amplasate şi hărţi cu liniile de transport, astfel încât calatorii să se poată orienta mai uşor şi să ştie ce tichete să achiziționeze atunci când vor opta pentru călătorii – nu pe linii – ci într-un anumit interval orar.
Cetăţenii pot afla străzile pe care circulă mijloacele de transport şi bineînţeles şi staţiile unde doresc să ajungă. Inclusiv locaţiile unde trebuie să coboare pentru a schimba o linie. Pentru informare cred că e foarte util. (Liviu Neag)
În perioada următoare, salariaţi ai Companiei de Transport Public vor sta lângă aparatele de ticketing pentru a-i ajuta pe călători să-şi achiziţioneze bilete.
Mihai Miclăuş
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI