Ascultă Radio România Cluj Live

Sucul de portocale combate colesterolul și hipertensiunea

Consumul regulat ajută în lupta cu factorii de risc cardiovascular.

Sucul de portocale combate colesterolul și hipertensiunea
Foto: Foto: Alexy Almond/Pexels

Articol editat de cristina.rusu, 12 octombrie 2025, 12:00

Studiile arată că sucul de portocale poate sprijini combaterea a două probleme majore de sănătate – colesterol ridicat şi hipertensiune arterială, ambele fiind factori de risc semnificativi pentru accidente cardiovasculare, inclusiv atacuri de cord şi accidente vasculare cerebrale.

 

Modificarea obiceiurilor alimentare este o metodă eficientă de control al colesterolului şi tensiunii, deoarece reducerea grăsimilor saturate scade colesterolul, iar limitarea consumului de sodiu influenţează pozitiv tensiunea arterială.

Cercetări publicate în „Lipids in Health and Disease”, în 2023, au arătat că două pahare de suc de portocale pe zi pot reduce nivelul colesterolului.

Studiul a implicat 129 de voluntari cu vârste între 18 şi 66 de ani, dintre care 41% au consumat zilnic aproximativ 480 ml timp de minimum 12 luni, obţinând niveluri semnificativ mai scăzute ale colesterolului total. Rezultatele au fost valabile atât pentru persoanele cu colesterol normal, cât şi ridicat, în timp ce participanţii care nu au menţinut consumul zilnic nu au înregistrat aceleaşi efecte.

O meta-analiză separată arată că sucul de portocale poate reduce LDL (colesterolul rău), fără efect semnificativ asupra colesterolului total şi HDL (colesterolul bun).

În ceea ce priveşte tensiunea arterială, un studiu din „European Journal of Nutrition” (2021) a constatat că participanţii care au consumat suc de portocale timp de 12 săptămâni au înregistrat scăderi ale tensiunii, hesperidina din suc reducând tensiunea sistolică, după consum prelungit.

Autorii subliniază că „sucul de portocale îmbogăţit cu hesperidină poate fi un instrument util pentru controlul tensiunii la persoanele cu prehipertensiune şi hipertensiune de grad 1″.

Un alt studiu din Arya Atherosclerosis (2013) a arătat că 60 de zile de consum de suc de portocale au redus semnificativ tensiunea arterială, probabil datorită conţinutului ridicat de flavonoide, pectine şi uleiuri esenţiale din produsele concentrate.

Totuşi, sucul conţine aproximativ 24 g de zahăr per porţie, aspect important pentru diabetici sau pentru cei care încearcă să slăbească.

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Diverse joi, 11 iunie 2026, 00:00

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”

Actorul Charlie Heaton îl va interpreta pe fiul lui Thomas Shelby în filmul care continuă povestea unui film anterior din aceeași serie, sequel,...

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult