Ascultă Radio România Cluj Live

Fără mic dejun, oase mai fragile

Studiu: cinele târzii și mesele sărite favorizează osteoporoza.

Fără mic dejun, oase mai fragile
Foto: Pexels

Articol editat de cristina.rusu, 19 septembrie 2025, 12:00

Micul dejun este adesea considerat cea mai importantă masă a zilei, iar un nou studiu confirmă că acest lucru este valabil mai ales pentru sănătatea oaselor.

 

Conform unei cercetări publicate în „Journal of the Endocrine Society”, persoanele care sar peste micul dejun au un risc mai mare de fracturi osoase cauzate de osteoporoză.

„Am descoperit că omiterea micului dejun şi cinele târzii sunt asociate cu un risc crescut de osteoporoză”, a declarat cercetătorul principal dr. Hiroki Nakajima de la Universitatea Medicală Nara din Japonia.

„Aceste obiceiuri alimentare nesănătoase sunt adesea combinate cu alţi factori de risc legaţi de stilul de viaţă, precum lipsa activităţii fizice, fumatul şi somnul insuficient”, a adăugat acesta.

Pentru studiu, cercetătorii au analizat dosarele medicale şi datele din examinările a peste 927.000 de persoane din Japonia cu vârsta de peste 20 de ani, căutând legături între stilul de viaţă şi riscul de fracturi de şold, membre superioare sau inferioare, cauzate de osteoporoză.

Rezultatele arată că persoanele care nu iau micul dejun au un risc crescut de fractură cu 18%. Combinaţia dintre omiterea micului dejun şi cinele târzii creşte riscul de osteoporoză şi fracturi osoase până la 23%.

„Aceste rezultate arată că prevenirea osteoporozei şi a fracturilor necesită nu doar obiceiuri alimentare sănătoase, ci şi eforturi generale pentru îmbunătăţirea stilului de viaţă”, a explicat Nakajima.

Persoanele care sar peste micul dejun consumă de obicei mai puţină vitamina D şi calciu, ceea ce indică faptul că deficienţele nutriţionale contribuie, de asemenea, la riscul de osteoporoză.

„Studiul nostru confirmă că osteoporoza este o boală legată de stilul de viaţă. Totuşi, sunt necesare cercetări suplimentare pentru a analiza mai detaliat efectul cinei târzii asupra metabolismului osos şi pentru a dezvolta recomandări privind micul dejun şi cina”, concluzionează oamenii de ştiinţă.

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebookX și instagram.

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Diverse joi, 11 iunie 2026, 00:00

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”

Actorul Charlie Heaton îl va interpreta pe fiul lui Thomas Shelby în filmul care continuă povestea unui film anterior din aceeași serie, sequel,...

Charlie Heaton intră în universul „Peaky Blinders”
Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 12:00

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă

O echipă internaţională de cercetători a realizat un studiu în anul 2025 şi a constatat că există două tipuri de curiozitate.   Primul...

Curiozitatea, legată de sănătatea cognitivă
Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Destinație de vacanță: Litoralul estonian

Două plaje din Estonia sunt gata pentru sezonul estival: parcările cu plată sunt deschise, pavajul este nou și este întreținută cu stricteţe...

Destinație de vacanță: Litoralul estonian
Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse miercuri, 10 iunie 2026, 00:00

Cât costă un gyros în Grecia?

Gyros-ul este printre cele mai populare mâncăruri din Grecia.   În prezent, un gyros standard în lipie în Grecia costă în medie între...

Cât costă un gyros în Grecia?
Diverse marți, 9 iunie 2026, 12:00

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni

În ultimii ani, oamenii de ştiinţă acordă tot mai multă atenţie efectului pozitiv al mişcării, nu doar asupra stării fizice, ci şi asupra...

Cinci minute de mişcare pe zi pot prelungi viaţa a milioane de oameni
Diverse marți, 9 iunie 2026, 00:00

De la petale la esență: uleiul de trandafiri

La Muzeul Trandafirului din oraşul Kazanlâk din Bulgaria, a fost prezentat ritualul distilării trandafirilor.   Vechea tradiţie de obţinere...

De la petale la esență: uleiul de trandafiri
Diverse luni, 8 iunie 2026, 12:00

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții

Primele teste ale unei noi terapii genice sugerează că o singură doză ar putea reduce colesterolul „rău” cu 62% pentru tot restul vieții....

LDL – colesterolul rău ar putea fi redus cu 62% pentru tot restul vieții
Diverse luni, 8 iunie 2026, 00:00

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult

Originară din zone tropicale și disponibilă în mai multe forme și nuanțe, această plantă poate înflori luni întregi și se adaptează ușor...

Plantă decorativă care cere puțin și oferă mult