Radio Cluj…la modă: designerul lunii: Emilio Pucci
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 11 noiembrie 2021, 06:00 / actualizat: 11 noiembrie 2021, 8:14
În total contrast cu lumina și culorile ce încep să se stingă ale toamnei, ceea ce Emilio Pucci a lăsat lumii modei se găsește la antipod – culori și printuri vesele, luminoase, strălucitoare chiar, care poartă cu ele senzația de lux, vară și vacanțe luxuriante în locuri exotice.
Marca Pucci în modă este atât de recognoscibilă că nu-mi pot imagina ca vreunul dintre ascultătorii noștri să nu-i cunoască amprenta vizuală.
Dar cum a ajuns Emilio Pucci dintr-un membru marcant al aristocrației florentine, marchiz de Barsento la creația de modă?
La fel ca multe povești de viață din lumea modei, nici aceasta nu este mai puțin spectaculoasă. Emilio a făcut studii politice, agricole și științe sociale, studiind în Italia și Statele Unite, dar în egală măsură a fost un sportiv înnăscut, practicînd skiul iarna și înotul vara.
Făcând parte dintr-o elită economică și socială, nu i-a fost greu să surprindă ulterior prin creațiile sale, libere și colorate, spiritul glamour și fără griji al jet-set-ului.
De fapt, creațiile sale asta și respiră – și trimit indubitabil la senzația de lux accesibilă oricui care poartă o creație Pucci.
Un costum de ski creat de el, pentru sine, a fost împrumutat unei prietene surprinse de un fotograf de la Harper’s Bazaar, pe o pârtie dintr-o stațiune elevețiană: pantaloni conici și foarte apropiați de picior asortați cu o jachetă prevăzută cu glugă. Tot în tot era foarte cochet și neobișnuit pentru acea epocă.
Să nu uităm că vorbim de anul 1948 iar costumele de ski, la acea vreme erau departe de tot de ceea ce știm acum.
I s-a propus la acel moment, de către celebra Diana Vreeland, redactor șef la acea vreme a publicației să creeze ținute pentru un pictorial al numărului de iarnă al revistei.
Acesta a fost începutul.
Pucci s-a bucurat de mare succes, mai ales pe continentul american, știută fiind apetența americanilor pentru genul de vestimentație leisure sport.
Au curs comenzile pentru pantaloni realizați din materiale elastice, parka – jachetele de vânt și pulovere.
În 1949 Pucci a realizat o colecție resort pentru o altă amică de-a sa, care și-a pierdut bagajul de vacanță, care s-a bucurat de un succes imens printre membrii jet-set-ului din care și creatorul făcea parte.
Cu aceste antecedente pline de promisiuni Pucci și-a deschis casa de modă ce-i poartă numele în palatul familiei din Florența iar ulterior un boutique în insula Capri.
Abia în decursul anilor ‘50 a început să creeze frumoasele sale materiale cu motive complexe, ce s-au regăsit inițial în bluze de mătase și baticuri, vândute de nu mai puțin celebrul magazin Neiman Marcus.
Inspirația pentru motivele sale unice regăsite în tot ceea ce poartă amprenta Pucci este de găsit în surse multiple – mozaicuri siciliene, blazoane heraldice ce fluturau pe steaguri în celebra cursă de cai Palio din Siena, baticurile din Bali sau motive africane.
Această sinteză neobișnuită alăturată abstractului senzației dată de dispoziția de vacanță specifice coastei Mediteranei au condus la o creație unică sinonimă cu luxul la cel mai înalt nivel, cu lipsa de griji și un art de vivre perfect colat pe atmosfera acelor ani de după război.
Dar mai multe detalii săptămâna viitoare!
Călina Langa, fashion designer
Fotocopii din: Fashion Designers from A-Z, ed. Taschen 2018, 100 Ideas that changed Fashion de Harriet Worsley Ed. Laurence Publishing Ltd. 2019, Dictionnaire International de la Mode Editions du Regard 2010
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.