Artiştii italieni Francesco Arecco şi Marco La Rosa expun la Cluj
Proiectul expozițional dedicat celor doi artişti italieni are la bază o profundă şi concentrată cercetare artistică, sensibilă la instanțele neo-conceptuale şi neo-minimaliste, intenționând să reflecteze asupra conceptului de gravitație, înțeles ca şi forță/destin care leagă opera de artă de pământ, de lucrurile ce fac parte din această lume pe care cei doi artişti le dezvoltă de zi cu zi în gândirea lor, în declinarea gravității morale, însoțită şi de responsabilitate: aspecte fundamentale pentru orice artist care intenționează ca lucrările proprii să fie o operațiune etică şi estetică.
Articol editat de Carmen Sas, 9 septembrie 2014, 14:30
Termenul de variație este în acord cu acea modulare şi experimentare în jurul unei ipoteze de bază, întărind astfel conceptul proiectului expozitiv şi subliniind sensul cercetării celor doi artişti. Teme ce se traduc divers în operele lui Francesco Arecco şi Marco La Rosa, care aleg materiale, respectiv lemnul şi cristalul, cimentul şi gipsul, semnificând metafora poeticii acestora.
Structura proiectului.
Doi artişti. Două materiale. S-a ales un oraş din estul Europei pentru a crea un țesut cultural, artistic, ce ştie să aducă şi să transmită noi limbaje culturale şi artistice. Un proiect ce reuşeşte să interpreteze şi să dea dimensiune frământărilor, dorinței de exprimare. Sunetul înconjoară oraşul, Francesco Arecco utilizând lemnul, în armonie şi rezonanță, iar Marco La Rosa axându-se pe duritatea materialelor, ce întâlneşte forma morbidă în modelare, în solidul din care este construit oraşul vizibil.
Astfel de instanțe poetice se traduc în două cercetări artistice.
Francesco Arecco alege lemnul, în esențele sale mai prețioase, pentru a verifica tensiunea între materie şi spirit, intern şi extern, conținut şi recipient, evindențiind relația dintre afirmarea şi negarea imaginii prin opere realizate de dimensiuni mai mari sau mai mici jucându-se cu repetiția şi cu modularitatea formelor şi materiei.
Marco La Rosa îşi dezvoltă propria investigație poetică prin intermediul cimentului care vine lipit şi sculptat, îmbogățit cu pigmenți, devenind când memoria operei, când expresia scurgerii timpului, când modulul de măsurarea şi scanarea ritmului zilelor, când expresia perfecțiunii neajunse pe care artistul fiecărui timp o caută, plecând de la regula de aur.
Expoziția va avea loc în două sedii diferite, prezentând numeroase lucrări inedite şi site-specifice. În Galeria IAGA, operele lui Arecco şi La Rosa se confruntă într-un joc de constante referințe, dialogând de la un perete la altul prin disonanțe ritmice. În spațiile Casei Matei Corvin, Arecco propune o instalație în jur de zece opere dispuse în sala amplă transformată, între dispariția şi apariția obiectelor, în timp ce Marco La Rosa a răspuns la sugestia spațiilor printr-o instalație de lucrări care au fost realizate ad hoc, în gips, destinate să transforme negativul în pozitiv, golul în solid şi care mențin vizibile forțe invizibile.
Expoziția este acompaniată de un catalog cu texte de Ilaria Bignotti, Walter Bonomi şi dl. Preşsedinte şi pictor Ioan Sbârciu dedicat proiectului expozitiv şi conținând imagini ambientate de instalațiile site-specific realizate de cei doi artişti.
Prezentare, publicarea şi divulgarea catalogului, digital şi printat, vor fi prezentate după inaugurarea expoziţiei.
Comunicat de presă