Prima pagină » Știri » Educaţie » Ce se schimbă în învățământul universitar, după dezbaterile din comisiile de specialitate
Ce se schimbă în învățământul universitar, după dezbaterile din comisiile de specialitate
Foito: Agerpres
Proiectul noii Legi a învăţământului universitar a intrat, de joi, 27 aprilie, în dezbaterea comisiei de specialitate a Camerei Deputaţilor. În urma discuţiilor, a fost eliminată prevederea referitoare la limitarea numărului de mandate pe care o persoană le poate avea în funcţii de conducere ale instituţiilor de studii superioare, cu excepţia celei de rector. Ce alte amendamente au mai fost aprobate:
Articol editat de Andreea Leonid,
27 aprilie 2023, 14:24
Proiectul noii Legi a învăţământului universitar a intrat, de joi, 27 aprilie, în dezbaterea comisiei de specialitate a Camerei Deputaţilor. În urma discuţiilor, a fost eliminată prevederea referitoare la limitarea numărului de mandate pe care o persoană le poate avea în funcţii de conducere ale instituţiilor de studii superioare, cu excepţia celei de rector. Ce alte amendamente au mai fost aprobate:
Față de forma propusă de Guvern, s-a aprobat ca universitățile să asigure, între altele, transparență instituțională, participarea studenților în luarea deciziilor și redirecționarea resurselor financiare obținute inclusiv din subvenții către noi investiții care să asigure participarea studenților la cursuri. La solicitarea PSD, varianta ministerului, de parcurgere a 2 ani de studii într-un singur an, nu se aplică pentru domeniile: medicină, farmacie, studii militare, de informații, ordine publică și de securitate națională. Pe de altă parte, a fost respinsă, deocamdată, propunerea AUR, ca diplomele universitare obținute în mod fraudulos să nu fie recunoscute:
Deputatul Cristian Ivănuță: Nu pot servi la încasarea sau primirea unor indemnizații, la îndeplinirea condițiilor obligatorii pentru ocuparea unui loc de muncă, pentru ocuparea unei funcții sau pentru desfășurarea unei activități sau meserii.
Ministrul Ligia Deca a subliniat că în proiectul de lege sunt prevăzute măsuri și sancțiuni pentru aceste situații:
Ligia Deca: Există o procedură specificată în proiectul legislativ pentru toate situațiile de abateri care descriu procedura unde este implicat și CNATDCU, chestiune care a decurs după dezbaterea publică pe această temă. Drept urmare, preferăm varianta inițială.
În proiect a rămas şi varianta Ministerului Educației, care prevede că universitățile au obligația să asigure cel puțin jumătate din locurile de practică necesare, dintre care minimum 75% în afara instituțiilor de învățământ superior.
Iulia Gherman (RRA)
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.