Ascultă Radio România Cluj Live

Distincții internaționale pentru profesorii UBB

„Trăim într-o lume în care, ca urmare a accesului facil la educație și la cunoaștere,  oamenii, chiar dacă nu sunt cercetători, au pretenția că pot să contribuie la știință, iar asta, până la un punct, este bine. Dar dacă acest lucru nu se face riguros și sub controlul specialiștilor, apare și iluzia că oricine și oricum poate contribui știință, generându-se astfel pseudocunoaștere și fakenews, iar asta este foarte rău! Sănătatea este un domeniu aflat în mare risc sub acest aspect, prin prisma relevanței pe care o are pentru oameni, astfel că aici pseudoștiința este tot mai activă. De-a lungul timpului am publicat lucrări prin care am delimitat hipnoterapia științifică de hipnoterapia pseudoștiințifică/de spectacol, iar acum a venit rândul meditației de tip mindfulness, toate acestea în contextul abordării de tip „personalized evidence-based psychotherapy” (psihoterapia științifică/bazată pe dovezi personalizată). Ne bucurăm că lucrarea noastră a atras atenția specialiștilor și a celei mai mari societăți profesionale de profil din lume pe linia „evidence-based hypnosis”, primind distincția care poartă numele unora dintre titanii domeniului, profesorul Ernest Hilgard (Stanford University), fost președinte al American Psychological Association, și Josephine Hilgard (Stanford Medical School)”, afirmă cercetătorii UBB premiați de Society for Clinical and Experimental Hypnosis.

Distincții internaționale pentru profesorii UBB
Foto: sursa foto: Facebook

Articol editat de Carmen Sas, 28 martie 2021, 16:57

Conf. univ. dr. Simona Ștefan și prof. univ. dr. Daniel David, de la Departamentul de Psihologie Clinică și Psihoterapie al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), au primit distincția ”Ernest R. and Josephine R. Hilgard Award for Best Theoretical Paper” acordată de Society for Clinical and Experimental Hypnosis (https://www.sceh.us/) pentru lucrarea “Mindfulness in Therapy: A Critical Analysis”, publicată în 2020 în International Journal of Clinical and Experimental Hypnosis.

„Trăim într-o lume în care, ca urmare a accesului facil la educație și la cunoaștere,  oamenii, chiar dacă nu sunt cercetători, au pretenția că pot să contribuie la știință, iar asta, până la un punct, este bine. Dar dacă acest lucru nu se face riguros și sub controlul specialiștilor, apare și iluzia că oricine și oricum poate contribui știință, generându-se astfel pseudocunoaștere și fakenews, iar asta este foarte rău! Sănătatea este un domeniu aflat în mare risc sub acest aspect, prin prisma relevanței pe care o are pentru oameni, astfel că aici pseudoștiința este tot mai activă. De-a lungul timpului am publicat lucrări prin care am delimitat hipnoterapia științifică de hipnoterapia pseudoștiințifică/de spectacol, iar acum a venit rândul meditației de tip mindfulness, toate acestea în contextul abordării de tip „personalized evidence-based psychotherapy” (psihoterapia științifică/bazată pe dovezi personalizată). Ne bucurăm că lucrarea noastră a atras atenția specialiștilor și a celei mai mari societăți profesionale de profil din lume pe linia „evidence-based hypnosis”, primind distincția care poartă numele unora dintre titanii domeniului, profesorul Ernest Hilgard (Stanford University), fost președinte al American Psychological Association, și Josephine Hilgard (Stanford Medical School)”, afirmă cercetătorii UBB premiați de Society for Clinical and Experimental Hypnosis.

Detaliile privind publicația pot fi găsite accesând linkul https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/00207144.2020.1720514 , în timp ce pentru alte distincții conferite în anul 2021 de Society for Clinical and Experimental Hypnosis, vă invităm să accesați https://mam.memberclicks.net/assets/SCEH2020AwardsWinners.pdf.

 

Comunicat de presă

 

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Etichete:
Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea
Educaţie miercuri, 8 octombrie 2025, 11:24

Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea

Prima ediţie a Festivalului Educaţiei, organizat la Bistriţa, s-a deschis, marți, 7 octombrie cu o conferinţă susţinută de prof. univ. dr....

Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea
Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan
Educaţie duminică, 5 octombrie 2025, 16:24

Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan

World Vision România anunță că Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan, elaborat de organizație, după o...

Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan
De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ
Educaţie duminică, 5 octombrie 2025, 12:07

De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ

De Ziua Internațională a Educației marcată astăzi în întreaga lume, preşedintele FSLI, Simion Hancescu, afirmă că educaţia din România...

De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ