Începerea noului an școlar în județul Cluj [AUDIO]
Amalia Gurzău: În jud. Cluj şcoala începe faţă în faţă, însemnând participarea directă a elevilor la cursuri, cu prioritate elevii din ciclul primar şi clasele a VIII-a, dar şi a XII-a. În acest moment pot să afirm faptul că majoritatea unităţilor de învăţământ au optat pentru scenariul verde raportându-ne la rata incidenţei cumulate comunicată de către Direcţia de Sănătate Publică a jud. Cluj. E adevărat, există 2 localităţi cu cod roşu şi 7 localităţi cu cod galben care şi-au adaptat, raportându-ne la data incidenţei, scenariul în varianta hibrid, respectiv online pentru scenariul roşu, activităţile de învăţare începând cu 14 septembrie 2020. Toate unităţile din jud. Cluj au comunicat Inspectoratului Şcolar planul de măsuri, respectiv scenariul adoptat, agreat, discutat şi analizat cu părinţii la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, plan care este aprobat de către consiliul de administraţie al Şcolii. La nivelul Inspectoratului Şcolar analizăm şi evaluăm aceste planuri, urmând să le înaintăm Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pentru a primi aprobarea şi pentru a fi emisă hotărârea în vederea punerii în practică a planului respectiv pentru fiecare unitate de învăţământ.
Doina Borgovan: Dacă copiii din clasele a VIII-a, a XII-a şi din ciclul primar vor merge la şcoală zi de zi cu toţii, se poate respecta distanţa în clase?
Articol editat de Andreea Leonid, 9 septembrie 2020, 13:56 / actualizat: 11 septembrie 2020, 12:37
Doina Borgovan: Dacă copiii din clasele a VIII-a, a XII-a şi din ciclul primar vor merge la şcoală zi de zi cu toţii, se poate respecta distanţa în clase?
Amalia Gurzău: Majoritatea unităţilor de învăţământ în care există un număr mare de elevi s-au organizat în schimburi. Învăţarea este organizată cu pauze decalate, există mai multe circuite de intrare şi de ieşire. Programul este diferenţiat, iar orarul este specific pe cicluri de învăţământ. Există unităţi de învăţământ care din aceste considerente de infrastructură, de dotare, de spaţii de care dispun, au propus o predare modulară sau chiar semimodulară pentru unele discipline.
Doina Borgovan: Ce înseamnă predare modulară?
Amalia Gurzău: Orarul pentru anumite discipline este structurat compact, ţinând cont de numărul de ore al disciplinei respective din planurile cadru raportat la numărul de ore pe săptămână. Disciplina se predă printr-un program condensat, într-o zi sau două aferente săptămânii respective.
Dacă spaţiul de învăţământ nu permite ca elevii să poată avea parte de activitatea educaţională cu măsurile de distanţare specifice, elevii vor merge în schimburi; iar între cele 2 schimburi există acea oră pentru efectuarea activităţilor de igienizare a spaţiilor.
Doina Borgovan: Ce durată vor avea cursurile în aceste condiţii?
Amalia Gurzău: Fiecare unitate de învăţământ şi-a adoptat un orar specific, de la ciclul primar până la ciclul liceal. La nivelul claselor primare activităţile sunt între 30-40 de minute, la fel şi la ciclul gimnazial. Învăţământul modular şi semimodular este propus pentru elevii de liceu, pentru că aici există profiluri şi specializări cum ar fi informatica sau limbile străine, la care elevii participă din mai multe clase. Directorii unităţilor de învăţământ au organizat activităţile semimodular pentru a putea desfăşura aceste activităţi, chiar dacă specificul lor este unul al învăţării în laborator sau prin experimente.
Doina Borgovan: Vor fi prezente cadre medicale pentru triajul epidemiologic zilnic?
Amalia Gurzău: În municipii şi oraşe, prin intermediul cabinetelor medicale se va asigura asistenţa medicală a elevilor; iar în mediul rural prin sprijinul cabinetelor medicilor de familie cu care primăriile au iniţiat o colaborare specifică pentru a putea susţine asistenţa medicală a elevilor pe durata orelor de curs.
Doina Borgovan / Andrea Nagy
Foto: arhivă Radio Cluj
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.