DigitALL: Amnezia digitală și calificări pentru utilizatorii de internet
Dependenţa de computere provoacă „amnezie digitală”.
Articol editat de Alina Vingan, 10 octombrie 2015, 08:05
Folosirea computerelor şi a motoarelor de căutare slăbeşte memoria, potrivit unui studiu al companiei de securitate online Kaspersky Lab, care arată că multe persoane se bazează pe calculatoare, în loc să memoreze informaţiile.
Dr. Maria Wimber, de la Universitatea Birmingham, din Marea Britanie, afirmă că tendinţa de a căuta informaţii împiedică formarea de amintiri pe termen lung.
Studiul, care a examinat obiceiurile de memorare a şase mii de adulţi din Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Spania, Belgia, Olanda şi Luxemburg, relevă că peste o treime dintre subiecţi apelează mai întâi la computere, pentru a-şi aminti informaţii.
Sondajul sugerează că acest lucru are un impact pe termen lung al dezvoltării de amintiri, pentru că informaţia obţinută prin apăsarea unor taste poate fi imediat uitată.
Dr. Wimber susține că: creierul nostru pare să consolideze o amintire, de fiecare dată când ne aducem aminte de ea, iar în acelaşi timp să uite informaţia irelevantă care ne distrage.
Studiul concluzionează că oamenii s-au obişnuit să folosească dispozitivele tehnologice ca pe o „extensie” a creierului şi avertizează asupra evoluţiei aşa-numitei „amnezii digitale”, în care oamenii sunt gata să uite informaţii importante, fiind convinşi că le pot recupera imediat de pe un dispozitiv digital.
Utilizatorii de net vor primi calificative vizibile pentru toată lumea.
O nouă aplicație intitulată PEEPLE, care va fi disponibilă de luna viitoare, va oferi tuturor posibilitatea de a-i clasifica pe utilizatori, iar caracterisicile negative nu vor fi șterse. Acest anunț a provocat o serie de comentarii pe rețelele de socializare.
Mulți cred că această clasificare a persoanelor în funcţie de tipul de personalitate sau pe baza caracteristicilor profesionale nu este legală.
Astfel, oamenii vor fi clasificaţi la fel ca şi restaurantele. Evaluările vor fi făcute publice, indiferent dacă autorul care a fost criticat a descărcat sau nu această aplicaţie
Deși se zvonea că vom avea buton de Dislike în conturile de Facebook, se pare că a fost găsită o soluție mai bună.
Butonul de like de la Facebook primeşte un upgrade, deocamdată doar pentru utilizatorii din Spania şi Irlanda, care pot testa, astfel, noi opţiuni prin care pot să îşi nuanţeze aprecierile.
Practic, alături de butonul de Like, Facebook a adăugat câteva emoticoane care înseamnă „dragoste”, „amuzament”, „încântare”, „uimire”, „tristeţe” şi, de ce nu,„enervare”.
Dacă schimbările vor fi pe placul utilizatorilor, noile opţiuni vor fi disponibile în toată lumea.
Alina Nechita
Radio Cluj se poate asculta și online, AICI.