Campanie pentru promovarea cărnii de porc românești
Producătorii lansează o etichetă clară care să garanteze originea autohtonă.
Articol editat de Andreea Leonid, 8 decembrie 2025, 11:57
A fost lansată o campanie pentru promovarea cărnii de porc româneşti, în contextul pierderilor provocate de pesta porcină, în ultimii ani.
Asociaţia producătorilor autohtoni de profil vrea să îi convingă pe consumatori să cumpere produse româneşti. În acelaşi timp, vine în sprijinul celor care vor să cumpere carne de porc autohtonă, dar nu ştie cum să o deosebească la raft.
Preşedintele Asociaţiei române a cărnii de porc, Adrian Balaban, spune că eticheta ”produs în România” nu este o garanție că produsul este 100% românesc:
Produs în România poate însemna doar sacrificat în România, poate înseamna doar procesat în România, poate însemna născut, crescut, sacrificat, procesat în România.
Este totuși un termen foarte larg, produs în România. Noi vrem ca eticheta cărnii porcilor proveniti din fermele noastre să existe o marcă foarte clară și care să asigure consumatorul că acea carne provine de la porci crescuți și sacrificați în România.
Asociația Producătorilor de Carne de Porc va veni cu etichetă nouă începând de anul viitor, care să facă această carne mai ușor de recunoscut.
RRA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.