Apahida alocă 250 de mii de lei pentru programul de bugetare participativă
Apahida continuă programul de bugetare participativă și în 2025.

Articol editat de cristina.rusu, 20 octombrie 2025, 14:53
Comuna Apahida continuă și în acest an programul de bugetare participativă, un mecanism prin care cetățenii pot contribui direct la stabilirea modului de cheltuire a unei părți din bugetul local.
Cei care doresc să se implice au timp până în 16 noiembrie să-şi înscrie proiectele, ideile câştigătoare fiind bugetate cu maxim 50 de mii de lei.
La procesul de bugetare participativă pot înscrie proiecte cetățeni care locuiesc, muncesc sau studiază în Apahida și au împlinit 18 ani.
Cetățenii pot propune proiecte în următoarele domenii:
– Comunitate digitală (Smart Village);
– Dezvoltare urbană;
– Infrastructură educațională, culturală și de sănătate;
– Mobilitate urbană (eficiențizarea traficului, accesibilitate, siguranța circulației);
– Protecția mediului;
– Zone de agrement, spații verzi și amenajarea spațiilor publice;
– Sprijinirea antreprenoriatului local și a producătorilor locali.
„Programul de bugetare participativă a început în urmă cu 4 ani la Apahida. Suma totală este de 250 de mii de lei, iar fiecare proiect trebuie să se încadreze în 50 de mii de lei. Există o comisie de evaluare a proiectelor depuse de către cetăţeni, formată din 3 consilieri locali şi 2 angajaţi din aparatul de specialitate al primarului. Perioada de depunere a dosarelor pentru această ediţie a programului de bugetare participativă e între 20 octombrie – 16 noiembrie. Anul trecut a fost bugetat un părculeţ de joacă şi o staţie pentru transportul în comun”, explică Cristina Belce, primar al comunei Apahida.
Calendarul programului
- Depunerea proiectelor: 20 Octombrie – 16 Noiembrie
– Este necesară înregistrarea pe platforma bugetării participative.
– Fiecare cetățean poate formula unul sau mai multe proiecte, câte unul pentru fiecare domeniu.
- Analiză tehnică și legală / Publicarea proiectelor eligibile: 17 – 21 Noiembrie
– Propunerile sunt verificate de departamentele primăriei, iar proiectele eligibile sunt supuse votului.
- Contestații: 22 – 24 Noiembrie
– Contestațiile se trimit prin email și sunt soluționate de primărie în această perioadă.
- Prima etapă de votare: 25 Noiembrie – 09 Decembrie
– Cetățenii înregistrați pot vota un singur proiect din fiecare domeniu.
- Validarea voturilor și publicarea proiectelor: 10 – 14 Decembrie
- Implementare: 15 – 31 Decembrie
Înscrierea unui proiect în programul de bugetare participativă se face pe această platformă
Andrea Nagy
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.