Așteptând trenul spre Oradea
Lucrările întârziate pun în pericol fondurile din PNRR.
Articol editat de cristina.rusu, 17 octombrie 2025, 11:38
România este pe punctul să rateze termenele stabilite pentru proiectul de electrificare și modernizare a căii ferate Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Lucrările la acest obiectiv sunt mult întârziate, iar termenul de finalizare a investiției, iunie 2026, nu mai poate fi atins.
Pe tronsoanele Cluj – Aghireșu și Aghireșu – Poieni s-a depășit 50% din proiect, dar nu peste tot s-a trecut la montarea liniei, iar pe porțiunile unde există cale ferată nouă, s-a amenajat un singur sens.
Reprezentanții Ministerului Transporturilor au anunțat că până în iunie 2026, când se termină finanțarea PNRR, se va încerca inaugurarea acestor două tronsoane, urmând ca restul traseului să fie terminat în 2027. Inclusiv acest termen este dificil de atins, în condițiile în care lucrările au început în ianuarie 2024 și în cei aproape doi ani ritmul lor a fost dezamăgitor de lent.
Cele mai mari întârzieri se înregistrează între Poieni și Vadu Crișului, acolo unde calea ferată traversează Munții Pădurea Craiului.
Pe acest sector s-a demontat vechea cale ferată, dar nu s-a lucrat deloc la amenajarea acostamentelor, montarea șinelor sau amplasarea stâlpilor care vor asigura electrificarea liniei. Pentru acest sector, noul termen este anul 2027, dar și acest obiectiv este, în acest moment, greu de atins.
Proiectul de modernizare a traseului feroviar Cluj-Napoca – Episcopia Bihor prevede electrificarea și înlocuirea a 166 de kilometri de cale ferată, investiție de 1,9 miliarde de euro.
În cadrul lucrărilor vor fi refăcute și gările, haltele și punctele de oprire de pe traseu, mai mult de jumătate din fondurile totale provenind din Planul Național de Redresare și Reziliența.
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.