Protecţia Consumatorilor – mai puţini comisari, mai multă muncă
Reclamaţiile la Protecţia Consumatorilor Bihor, în creştere.

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 28 august 2025, 16:51
Numărul sesizărilor depuse de bihoreni la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) a crescut semnificativ în primele şase luni din 2025, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Paradoxal, acest lucru s-a întâmplat în condiţiile în care echipa de control a fost redusă de la şapte comisari, câţi activau în 2024, la doar patru în acest an.
Mai puţini comisari, mai multă muncă
„Pentru noi, cercetarea şi soluţionarea reclamaţiilor primite de la consumatori este prioritară. Numărul de acţiuni per comisar din acest an este mult mai mare faţă de anii trecuţi”, a declarat comisarul şef adjunct al CJPC Bihor, ing. Zoiţa Drămnescu. Aceasta a explicat că, odată cu creşterea utilizării platformelor online, consumatorii preferă să îşi transmită sesizările digital, ceea ce face procedura mai rapidă şi mai accesibilă, mai ales pentru tineri.
Val de reclamaţii online
Conform raportului prezentat joi, 28 august, în şedinţa Colegiului Prefectural, în primul semestru din 2025 au fost înregistrate 1.578 de reclamaţii, toate soluţionate în termenul legal. Numărul acestora este în creştere faţă de 1.354 în 2024 şi 924 în 2023. Cele mai multe au vizat cumpărăturile online, domeniu în care apar frecvent nemulţumiri legate de livrări întârziate, produse neconforme sau imposibilitatea returnării banilor.
În acelaşi timp, volumul de activitate per comisar a crescut spectaculos: de la 32 de acţiuni lunar în 2023, la 39 în 2024, ajungând în acest an la aproape 60 de acţiuni pe lună.
Peste 770.000 de lei, bani recuperaţi pentru consumatori
Impactul activităţii CJPC Bihor asupra consumatorilor s-a văzut şi în sumele recuperate. Valoarea reparaţiilor, a produselor înlocuite sau a banilor restituiţi clienţilor în urma soluţionării favorabile a reclamaţiilor s-a ridicat, în primele şase luni ale anului, la 773.168 de lei.
Pe lângă gestionarea reclamaţiilor, comisarii bihoreni au efectuat 1.441 de acţiuni de control, finalizate prin 1.143 de procese verbale de constatare a contravenţiilor. Acestea au adus 1.220 de amenzi, în valoare totală de 1.557.850 de lei. Cele mai multe abateri au vizat produse şi servicii alimentare (624 de cazuri), urmate de cele nealimentare (513 cazuri) şi de serviciile financiare (6 cazuri).
Crina Dobocan
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.