Se lucrează pe încă un lot din Autostrada Transilvania
Vor fi deschiși 100 km de autostradă și 15 km de centură în zona Zalăului.

Articol editat de cristina.rusu, 30 iulie 2025, 11:57
De la Cluj-Napoca până la granița cu Ungaria vom face aproximativ 2 ore pe șosea, față de media de trei ore, necesară acum.
Până cel mai târziu la mijlocul anului 2027, vor fi deschiși circulației încă 100 de kilometri din Autostrada Transilvania, între Nădășelu și Poarta Sălajului, respectiv, în județul Bihor, de la Suplacu de Barcău până la Biharia, unde se află loturile începute și abandonate de compania Bechtel.
Pe secțiunea de 26 de kilometri Suplacu – Chiribiș lucrează compania Erbașu, iar mai departe, până la Biharia, asocierea Precon – Citadina a primit acceptul Companiei de Drumuri să deschidă șantierul pe primii 8 din cei 28 de kilometri, pentru care s-a finalizat proiectarea.
Șeful Direcției Regionale de Drumuri Cluj, Eugen Cecan, a explicat că în acest fel se câștigă timp, deoarece asocierea de firme din Bihor încearcă să finalizeze investiția la final de 2026, cu câteva luni mai repede decât termenul contractual:
“De la Suplacu de Barcău la Chiribiș compania Erbașu lucrează foarte bine, ei au anul viitor termenul de finalizare. Lotul de la Chiribiș la Biharia a fost dat în proiectare și execuție unei asocieri din Bihor. Părerea mea că nu va dura mult, acel proiect a mai fost făcut și refăcut.” (Eugen Cecan)
Pe Autostrada Transilvania, încă din 2025 ar putea fi deschise loturile Nădășelu – Zimbor – Poarta Sălajului, mai puțin cele două viaducte care au fost scoase din contractul inițial.
Alunecările de teren au impus modificarea proiectului prin construcția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică, ce vor fi terminate înainte de sfârșitul anului 2026, asigură directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan:
“Noi, ca să sărim cele două viaducte, o să facem o bretea de 325 de metri, pe care deviem traficul de pe autostradă, până când vor fi realizate și aceste lucrări” (Eugen Cecan)
Odată cu finalizarea acestor loturi, pentru a ajunge la granița cu Ungaria, Autostrăzii Transilvania îi va mai lipsi doar sectorul de 41 de kilometri care cuprinde tunelul Meseș.
În zona Zalăului, însă, va putea fi folosită centura de ocolire a municipiului care, spune viceprimarul Călin Fort, va fi terminată în 2025, după doi ani de amânări:
“Lucrările sunt aproape finalizate. Problemele cele mai mari sunt în zona podurilor, la rețeta care trebuie folosită la asfalt. De prea mult timp stăm și nu reușim să finalizăm acești ultimi 5,5 kilometri, cu ajutorul cărora am descongestiona traficul și ne-ar ușura și nouă circulația în municipiul Zalău.” (Călin Fort)
La finalul anului 2026, cel mai târziu până în mai 2027, spre vama Borș clujenii vor avea o nouă rută, cu un total de 100 de kilometri de autostradă. Acestora li se adaugă cei 15 kilometri din centura Zalăului, realizați la nivel de șosea cu 2 benzi pe sens.
Practic, până la granița cu Ungaria,mai rămân aproximativ 30 de kilometri, aflați între Zalău și Nușfalău, pe care circulația se va desfășura pe o singură bandă pe sens.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.