Ghid privind drepturile consumatorilor, în transportul aerian
Informații esențiale despre drepturile călătorilor în caz de anulări, întârzieri sau refuz la îmbarcare.

Articol editat de cristina.rusu, 29 iulie 2025, 11:06
Centrul European al Consumatorilor a creat un ghid online pentru pasagerii din transportul aerian.
Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania) – direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) – a pregătit o serie de recomandări și informații utile pentru consumatorii care se deplasează cu avionul.
Acestea sunt grupate într-un ghid online, care conține detalii referitoare la drepturile pasagerilor în transport aerian, în cazul posibilelor perturbări ale călătoriei, din diferite cauze.
Ghidul practic poate fi accesat pe site-ul Centrului European al Consumatorilor la următorul link: https://eccromania.ro/ghidul-pasagerului-in-transportul-aerian-anulare- intarziere-refuz-la-imbarcare.
Prin ghidul nou creat, ECC Romania a dorit să reunească, într-o formă succintă și ușor de parcurs, cele mai importante informații referitoare la drepturile pe care le au pasagerii companiilor aeriene, în cazul anulării zborului, a întârzierilor prelungite și a refuzului la îmbarcare, dar și la drepturile persoanelor cu dizabilități care călătoresc cu avionul.
Pentru toate aceste situații, în cazul deplasării către sau dinspre destinații situate în UE, indiferent de operator, sau a zborurilor care pleacă de pe un aeroport situat în afara UE, dar care sunt operate de companii din transportul aerian înregistrate în UE, vă puteți adresa cu o reclamație Centrului European al Consumatorilor România, care va instrumenta cazul pe cale amiabilă, conform procedurilor europene.
RADOR RADIO ROMÂNIA
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, X și instagram.