Ascultă Radio România Cluj Live

Descoperă beneficiile consumului moderat de cafea și ceai pentru sănătatea ta

Consumul adecvat de cafea și ceai este benefic sănătății

Descoperă beneficiile consumului moderat de cafea și ceai pentru sănătatea ta
Foto: Pixabay

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 23 ianuarie 2025, 12:00

Cafeaua și ceaiul sunt băuturi consumate zilnic de multă lume. Rezultatul multor cercetări arată că un consum în cantități moderate este benefic sănătății.

 

1. Scăderea riscului bolilor cardiace

Un studiu făcut de cercetătorii de la Universitatea Suzhou arată că, în comparație cu cei care nu consumă cafea sau ceai, riscul bolilor cardiometabolice este cu 48,1% mai scăzut la persoanele care consumă zilnic trei pahare de cafea (un pahar de aproximativ 250 ml.) și cu 39,7% mai mic la persoanele care beau zilnic cinci pahare de ceai.

2. Scăderea riscului de demență senilă

Cercetătorii de la Universitatea Medicală Ningxia au descoperit că pericolul de îmbolnăvire de demență senilă al pacienților cu hipertensiune arterială care beau mereu cafea sau ceai este mai mic decât la pacienții care nu consumă cele două băuturi. Posibilitatea apariției demenței senile este mai mică la pacienții cu hipertensiune arterială care beau zilnic 0,5-1 pahar de cafea sau 4-5 pahare de ceai.

3. Menținerea sănătății ochilor

Cercetătorii de la Universitatea Zhongshan arată că 2-3 pahare de cafea băute zilnic au legătură cu creșterea cu 16% a grosimii stratului fibrelor nervoase retiniene (RNFL), iar consumul zilnic de peste patru pahare de ceai contribuie la creșterea cu 15% a acestuia. Prin urmare, consumul adecvat de cafea și ceai este benefic sănătății retinei.

4. Menținerea sănătății renale

Consumul în cantități adecvate de cafea poate reduce pericolul leziunilor renale acute. De asemenea, consumul de ceai contribuie la scăderea riscului de îmbolnăvire a litiazelor renale.

5. Scăderea riscului de cancer

Cafeaua ajută la diminuarea riscului recidivei cancerului de rect și decesului din diverse motive. Consumul de ceai este benefic scăderii pericolului de cancer, în special a cancerului bucal.

6. Scăderea pericolului de moarte

În comparație cu persoanele care nu consumă cafea sau ceai, pericolul de deces din toate cauzele pentru persoanele care consumă zilnic 1-2 pahare de cafea sau 2-4 pahare de ceai este cu 22% mai mic, riscul bolilor cerebrovasculare cu 24%, iar cel al bolilor respiratorii cu 31%.

Cum să consumăm în mod corect cafea și ceai

Cantitatea cafelei și ceaiului consumat trebuie moderată. Cantitatea de cafeină absorbită zilnic trebuie controlată la 210-400 miligrame, adică 1-3 pahare de cafea pe zi și în total 12 grame ceai infuzate de 3-4 ori.

Rezultatul cercetărilor arată că este mai bine să se consume cafea și ceai între orele 8:00 și 12:00. În acest interval consumul de cafea sau ceai are legătură cu scăderea ratei de deces din toate motivele, din boli cardiovasculare și diabet.

Pe de altă parte, cafeina poate fi metabolizată după 8-10 ore, de aceea este bine să evitați consumul de cafea seara, pentru ca somnul să nu fie afectat. De asemenea, este mai bine să nu adăugați zahăr în cafea și ceai, evitând ceaiul cu lapte sau cu fructe, dar și cafeaua cu mult zahăr și sirop. Consumul excesiv de zahăr va duce la obezitate și creșterea riscului diferitelor boli cronice. (www.cri.cn)

 

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Foto: Pixabay

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Au suspendat importul de avocado din Mexic!
Diverse duminică, 9 august 2026, 00:00

Au suspendat importul de avocado din Mexic!

Statele Unite au suspendat importul de avocado din Mexic, invocând că reprezintă o ameninţare la adresa intereselor SUA. Autorităţile din...

Au suspendat importul de avocado din Mexic!
Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 12:00

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni

Un studiu a arătat că oamenii consideră conţinutul scris generat de Inteligenţă Artificială mai bun decât cel creat de oameni. În cursul...

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni
Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 00:00

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa

La Konotop, lângă Toruń, în voievodatul Cuiavia-Pomerania, a fost finalizată construcția celei mai înalte statui a Fecioarei Maria din Europa....

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa
Ariana Grande se retrage din lumina reflectoarelor
Diverse miercuri, 5 august 2026, 00:00

Ariana Grande se retrage din lumina reflectoarelor

Cântăreața și actrița americană Ariana Grande a anunțat că se va retrage pentru o perioadă din activitățile și aparițiile publice....

Ariana Grande se retrage din lumina reflectoarelor
Diverse marți, 4 august 2026, 12:39

Canicula aduce șerpi în gospodării

O familie din localitatea arădeană Vinga a solicitat ajutorul jandarmilor prin apel la 112, pentru a ridica un şarpe lung de aproximativ un metru...

Canicula aduce șerpi în gospodării
Diverse luni, 3 august 2026, 00:00

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui

Nu există fruct mai potrivit pentru această perioadă decât zemosul pepene roşu, care astăzi este sărbătorit. Cum recunoști un pepene roșu...

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui
Diverse duminică, 2 august 2026, 12:00

15 elefanți au murit după ce ar fi mâncat roșii stropite cu pesticide!

Cincisprezece elefanți din apropierea parcului Amboseli, suspectați că au murit, după ingerarea de roșii stropite cu pesticide. Ei au fost...

15 elefanți au murit după ce ar fi mâncat roșii stropite cu pesticide!
Diverse duminică, 2 august 2026, 00:00

O echipă internaţională de zece alpinişti a fost dată dispărută!

Clubul Alpin din Pakistan a anunţat că o echipă internaţională formată din zece alpinişti este dată dispărută, după o avalanşă produsă...

O echipă internaţională de zece alpinişti a fost dată dispărută!