Ascultă Radio România Cluj Live

Câtă ciocolată neagră să mâncăm pentru a reduce riscul de diabet de tip 2

Potrivit cercetătorilor, legătura dintre consumul de ciocolată şi riscul de diabet de tip 2 este "controversată".

Câtă ciocolată neagră să mâncăm pentru a reduce riscul de diabet de tip 2
Foto: Foto: Lisa Fotios/Pexels

Articol editat de cristina.rusu, 13 decembrie 2024, 12:00

Consumul a câteva tablete de ciocolată neagră de cinci ori pe săptămână, evitând ciocolata cu lapte, poate reduce riscul de diabet de tip 2, informează Agenţia BTA.

 

Potrivit cercetătorilor, legătura dintre consumul de ciocolată şi riscul de diabet de tip 2 este „controversată”.

Cu toate acestea, se subliniază că majoritatea studiilor anterioare nu au analizat diferenţele dintre tipurile de ciocolată – neagră, cu lapte şi albă.

Acestea au conţinuturi diferite de cacao, zahăr şi lapte, ceea ce „poate influenţa relaţia privind riscul de diabet de tip 2”, adaugă cercetătorii.

Pentru acest studiu, echipa a utilizat date din trei cercetări pe termen lung efectuate în SUA.

Analiza s-a bazat pe chestionare completate la fiecare patru ani despre frecvenţa consumului de ciocolată.

Astfel, cercetătorii au investigat legătura dintre diabetul de tip 2 şi consumul total de ciocolată în cazul a 192.028 de persoane, precum şi consumul de ciocolată neagră sau cu lapte la 111.654 de persoane.

Perioada medie de observare a fost de 25 de ani.

În grupul în care a fost analizat consumul total de ciocolată, aproximativ 18.862 de persoane au dezvoltat diabet de tip 2, o afecţiune care apare atunci când organismul nu foloseşte corect insulina, ceea ce duce la creşterea nivelului de zahăr din sânge.

Cercetătorii au constatat că probabilitatea de a dezvolta diabet de tip 2 a fost cu 10% mai redusă la cei care au consumat 28,3 grame de ciocolată de cinci ori pe săptămână.

Aproximativ 4.771 de persoane au dezvoltat diabet de tip 2 în al doilea grup, care a consumat ciocolată în funcţie de tipul acesteia.

Studiul indică faptul că riscul de a dezvolta această boală la persoanele care au consumat ciocolată neagră de cinci ori pe săptămână a fost cu 21% mai scăzut.

Cu toate acestea, consumul crescut doar de ciocolată cu lapte este asociat cu creşterea în greutate pe termen lung.

Cercetătorii consideră că sunt necesare studii suplimentare pentru a confirma rezultatele, publicate în revista Asociaţiei Medicale Britanice, BMJ Open.

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Canicula aduce șerpi în gospodării
Diverse marți, 4 august 2026, 12:39

Canicula aduce șerpi în gospodării

O familie din localitatea arădeană Vinga a solicitat ajutorul jandarmilor prin apel la 112, pentru a ridica un şarpe lung de aproximativ un metru...

Canicula aduce șerpi în gospodării
3 august – Ziua Mondială a Pepenelui
Diverse luni, 3 august 2026, 00:00

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui

Nu există fruct mai potrivit pentru această perioadă decât zemosul pepene roşu, care astăzi este sărbătorit. Cum recunoști un pepene roșu...

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui
15 elefanți au murit după ce ar fi mâncat roșii stropite cu pesticide!
Diverse duminică, 2 august 2026, 12:00

15 elefanți au murit după ce ar fi mâncat roșii stropite cu pesticide!

Cincisprezece elefanți din apropierea parcului Amboseli, suspectați că au murit, după ingerarea de roșii stropite cu pesticide. Ei au fost...

15 elefanți au murit după ce ar fi mâncat roșii stropite cu pesticide!
O echipă internaţională de zece alpinişti a fost dată dispărută!
Diverse duminică, 2 august 2026, 00:00

O echipă internaţională de zece alpinişti a fost dată dispărută!

Clubul Alpin din Pakistan a anunţat că o echipă internaţională formată din zece alpinişti este dată dispărută, după o avalanşă produsă...

O echipă internaţională de zece alpinişti a fost dată dispărută!
Diverse sâmbătă, 1 august 2026, 12:00

Limitarea zahărului în primii doi ani de viață poate reduce riscul de demență

Un nou studiu științific a găsit dovezi care sugerează că limitarea consumului de zahăr pentru copiii de până la vârsta de doi ani ar putea...

Limitarea zahărului în primii doi ani de viață poate reduce riscul de demență
Diverse sâmbătă, 1 august 2026, 00:00

Este posibilă prevenirea demenței?

Un articol recent și aprofundat, publicat în revista Nature, a analizat o chestiune complexă: este posibilă prevenirea demenței? Cel mai corect...

Este posibilă prevenirea demenței?