Ascultă Radio România Cluj Live

Rolul strugurilor în prelungirea vieții și combaterea demenței

Consumul de struguri poate reduce riscul de demenţă.

Rolul strugurilor în prelungirea vieții și combaterea demenței
Foto: Radio Cluj

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 5 noiembrie 2024, 12:00

Un nou studiu realizat de cercetători pe şoareci a dezvăluit că strugurii pot reduce riscul de demenţă şi pot ajuta la prelungirea vieţii cu cinci ani. Această cercetare ar putea fi cheia în lupta împotriva demenţei şi pentru potenţiala extindere a duratei de viaţă, iar strugurii joacă un rol esenţial.

 

Cercetătorii au fost uimiţi de descoperirile care arată că includerea acestui fruct familiar într-o dietă bogată în grăsimi poate reduce riscul de boală hepatică grasă non-alcoolică (NAFLD) şi poate creşte nivelurile de gene antioxidante. Studiile anterioare au legat NAFLD de un risc crescut de dezvoltare a demenţei.

O echipă de la Western New England University a realizat un studiu pe şoareci şi a ajuns la concluzia că efectul pozitiv ar putea însemna încă patru până la cinci ani de viaţă.

Strugurii sunt bogaţi în antioxidanţi benefici, inclusiv resveratrol, despre care se ştie că activează o genă asociată cu longevitatea, şi flavonoide, care oferă efecte antiinflamatorii.

Profesorul de farmacie John Pezzuto, care conduce echipa de cercetare cu peste 600 de articole ştiinţifice la activ, a calificat rezultatele studiului drept remarcabile.

Mulţi oameni folosesc suplimente alimentare, dar dr. Pezzuto susţine că este imposibil să obţinem suficienţi antioxidanţi din acestea. Într-un alt studiu, echipa sa a descoperit că datorită consumului de struguri se modifică expresia genelor din creier, conducând la un comportament şi o funcţie cognitivă îmbunătăţite, chiar şi în condiţiile unei diete bogate în grăsimi. În special, strugurii modifică în mod favorabil genele legate de dezvoltarea ficatului gras la şoareci, sugerând că ar putea preveni sau încetini acumularea de grăsimi în ficat, care este o problemă.

În plus, un alt articol din revista „Food and Nutrition” subliniază efectul pozitiv al strugurilor asupra metabolismului. (www.vesti.bg)

 

 

RADOR RADIO ROMÂNIA

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

 

Ce trebuie să evităm pe plajă în zilele caniculare
Diverse miercuri, 12 august 2026, 12:00

Ce trebuie să evităm pe plajă în zilele caniculare

Alimentaţia nepotrivită şi consumul de alcool pe plajă pot crea probleme în zilele caniculare.   Conf. univ. dr. Daniela Popova, şefa...

Ce trebuie să evităm pe plajă în zilele caniculare
Miguel Silva pleacă de la „U” Cluj
Diverse marți, 11 august 2026, 12:41

Miguel Silva pleacă de la „U” Cluj

FC Universitatea Cluj a ajuns la un acord cu Oțelul Galați pentru revenirea lui Miguel Silva la formația de la malul Dunării.   În vârstă...

Miguel Silva pleacă de la „U” Cluj
Ceai cald în loc de înghețată, pe caniculă?
Diverse marți, 11 august 2026, 12:00

Ceai cald în loc de înghețată, pe caniculă?

În zilele toride de vară, îngheţata pare alegerea ideală pentru a ne răcori.   Totuşi, ceea ce pare intuitiv nu este întotdeauna şi cea...

Ceai cald în loc de înghețată, pe caniculă?
O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade
Diverse luni, 10 august 2026, 11:38

O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade

În plină vară, când temperaturile exterioare din Dubai ating 47 de grade, o stradă cu o lungime de un kilometru din cadrul complexului turistic...

O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade
Diverse duminică, 9 august 2026, 12:00

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetație din Franța

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetaţie din Franţa. Acestea au distrus aproape 300.000 de acri...

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetație din Franța
Diverse duminică, 9 august 2026, 00:00

Au suspendat importul de avocado din Mexic!

Statele Unite au suspendat importul de avocado din Mexic, invocând că reprezintă o ameninţare la adresa intereselor SUA. Autorităţile din...

Au suspendat importul de avocado din Mexic!
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 12:00

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni

Un studiu a arătat că oamenii consideră conţinutul scris generat de Inteligenţă Artificială mai bun decât cel creat de oameni. În cursul...

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 00:00

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa

La Konotop, lângă Toruń, în voievodatul Cuiavia-Pomerania, a fost finalizată construcția celei mai înalte statui a Fecioarei Maria din Europa....

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa