Ascultă Radio România Cluj Live

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul

Adrian Hatos/CFR Călători

Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca. Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul
Foto: Adrian Hatos/CFR Călători

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 21 decembrie 2022, 15:53

Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca. Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.

Interpelarea a fost făcută în contextul în care, după cum reiese din noul Mers al Trenurilor 2022-2023, există o serie de probleme legate de asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Pe data de 11 decembrie 2022 a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023.

În comunicatul de presă postat pe site-ul oficial al CFR Călători, cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor – la data de 6 decembrie 2022, se precizează că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.

Probleme

„Ca urmare a anunțării noului Mers al Trenurilor, atât cetățenii, cât și presa locală din județul Bihor (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-calatori-isi-bate-joc-de-oradeni-oradea-tot-mai-izolata-de-bucuresti-pe-calea-ferata-4155370/), au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București. Astfel, nici un tren InterCity (IC) nu asigură legătura directă între Oradea și București, pe timp de zi; iar trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, a evidențiat Adrian Hatos.

Receptivitate la nevoile călătorilor

În condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor, senatorul PNL Adrian Hatos a cerut Ministrului Transporturilor să clarifice „care este motivul pentru care nu a fost introdus nici un tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi?”. În plus, el vrea să știe „ce măsuri se au în vedere pentru a soluționa problemele privind asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București, existente în noul Mers al Trenurilor 2022-2023?”

„În Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, și anume în perspectiva 2030 și 2050, transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere. De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a conchis Adrian Hatos.

 

Crina Dobocan

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Etichete:
Coaliția se reunește în prima ședință din 2025
Politic miercuri, 8 ianuarie 2025, 09:29

Coaliția se reunește în prima ședință din 2025

Liderii coaliției de guvernare se reunesc miercuri, 8 ianuarie, în prima ședință din acest an. Vor avea loc discuții privind data alegerilor...

Coaliția se reunește în prima ședință din 2025
Discuții pentru noi măsuri împotriva evaziunii fiscale
Politic marți, 7 ianuarie 2025, 11:36

Discuții pentru noi măsuri împotriva evaziunii fiscale

Ministrul finanțelor și conducere ANAF au început discuții pentru identificarea unor noi măsuri de descurajare a evaziunii fiscale și prin care...

Discuții pentru noi măsuri împotriva evaziunii fiscale
Își retrage sau nu Crin Antonescu candidatura?
Politic duminică, 5 ianuarie 2025, 10:22

Își retrage sau nu Crin Antonescu candidatura?

Fostul președinte al PNL, Crin Antonescu, consideră suspendat acordul încheiat cu partidele din coaliția de guvernare pentru susținerea sa la...

Își retrage sau nu Crin Antonescu candidatura?
România şi Bulgaria sunt în Spaţiul Schengen şi cu graniţele terestre
Politic miercuri, 1 ianuarie 2025, 15:53

România şi Bulgaria sunt în Spaţiul Schengen şi cu graniţele terestre

România şi Bulgaria au intrat la miezul nopţii în Spaţiul Schengen şi cu graniţele terestre, după 18 ani de la integrarea în Uniunea...

România şi Bulgaria sunt în Spaţiul Schengen şi cu graniţele terestre
Politic luni, 30 decembrie 2024, 15:44

Ilie Bolojan și-a dat demisia de la şefia CJ Bihor

Preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, şi-a dat demisia din această funcţie, cu începere de la 1 ianuarie 2025, ca urmare a...

Ilie Bolojan și-a dat demisia de la şefia CJ Bihor
Politic luni, 30 decembrie 2024, 11:04

Care va fi impactul ”Ordonanței trenuleț”

Impactul financiar al măsurilor prevăzute în „ordonanța trenuleț” va fi de peste 133 de miliarde de lei anul viitor, conform notei...

Care va fi impactul ”Ordonanței trenuleț”
Politic luni, 30 decembrie 2024, 10:49

Ședință de Guvern | UPDATE

Guvernul a adoptat luni, 30 decembrie, în ultima ședință din acest an, Ordonanța de Urgență care prevede reducerea cheltuielilor din sectorul...

Ședință de Guvern | UPDATE
Politic duminică, 29 decembrie 2024, 11:20

Sindicatele amenință cu proteste dacă Guvernul adoptă ordonanța ”trenulețul”

Guvernul va adopta luni, 30 decembrie, în ultima şedinţă din acest an, ordonanţa de urgenţă care prevede reducerea cheltuielilor din sectorul...

Sindicatele amenință cu proteste dacă Guvernul adoptă ordonanța ”trenulețul”