Ascultă Radio România Cluj Live

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul

Interpelarea a fost făcută în contextul în care, după cum reiese din noul Mers al Trenurilor 2022-2023, există o serie de probleme legate de asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Senatorul Adrian Hatos, în război cu CFR-ul
Foto: Adrian Hatos/CFR Călători

Articol editat de Bianca Câmpeanu, 21 decembrie 2022, 15:53

Senatorul PNL Adrian Hatos solicită ministrului Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, să clarifice „izolarea” feroviară a Municipiului Oradea în contextul în care nu există niciun tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi. Acesta arată și că nu există legături optime dacă orădenii încearcă să ajungă în București luând IC din Arad sau Cluj-Napoca. Totodată, Adrian Hatos cere măsuri pentru soluționarea problemelor legate de conectivitatea și asigurarea unor servicii de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta sus-menționată.

Interpelarea a fost făcută în contextul în care, după cum reiese din noul Mers al Trenurilor 2022-2023, există o serie de probleme legate de asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București.

Pe data de 11 decembrie 2022 a intrat în vigoare noul Mers al Trenurilor 2022-2023, ce va fi valabil până la data de 09 decembrie 2023.

În comunicatul de presă postat pe site-ul oficial al CFR Călători, cu ocazia anunțării noului Mers al Trenurilor – la data de 6 decembrie 2022, se precizează că modificările au fost făcute „pentru a oferi accesibilitate la transportul pe calea ferată a unei categorii cât mai largi de călători”, dar și că „oferta de transport feroviar de pasageri este adaptată cererii de piaţă atât prin optimizarea duratelor de parcurs, cât şi a programului şi capacităţii de transport”.

Probleme

„Ca urmare a anunțării noului Mers al Trenurilor, atât cetățenii, cât și presa locală din județul Bihor (https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cfr-calatori-isi-bate-joc-de-oradeni-oradea-tot-mai-izolata-de-bucuresti-pe-calea-ferata-4155370/), au semnalat mai multe probleme în ceea ce privește asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București. Astfel, nici un tren InterCity (IC) nu asigură legătura directă între Oradea și București, pe timp de zi; iar trenurile Inter Regio, care pleacă pe timp de zi din Oradea, ajung la Cluj-Napoca sau Arad, de unde ar exista legături spre București, la câteva minute după plecarea trenurilor IC din aceste orașe (astfel, trenul IRN 405, cu plecare din Oradea la ora 05:35, ajunge la Cluj-Napoca la ora 08:19, iar trenul IC 532 pleacă din Cluj-Napoca spre București la ora 08:10; trenul IR 1532, cu plecare din Oradea la ora 04:09, ajunge la Arad la ora 06:25, iar trenul IC 522 pleacă din Arad spre București la ora 06:19)”, a evidențiat Adrian Hatos.

Receptivitate la nevoile călătorilor

În condițiile în care călătorii ar trebui să se bucure de o experiență feroviară fluidă pe tot parcursul călătoriei lor, iar operatorii feroviari ar trebui să dea dovadă de receptivitate la nevoile călătorilor, senatorul PNL Adrian Hatos a cerut Ministrului Transporturilor să clarifice „care este motivul pentru care nu a fost introdus nici un tren InterCity (IC) între Oradea și București, pe timp de zi?”. În plus, el vrea să știe „ce măsuri se au în vedere pentru a soluționa problemele privind asigurarea conectivității și a unor servicii feroviare de mare viteză, pe timp de zi, pe ruta Oradea – București, existente în noul Mers al Trenurilor 2022-2023?”

„În Strategia Comisiei Europene în domeniul transporturilor, pe termen mediu și lung, și anume în perspectiva 2030 și 2050, transportul feroviar este considerat a fi unul dintre cele mai sustenabile mijloace de transport pe care le avem la dispoziție și care, prin urmare, este important să devină o opțiune atractivă pentru călătoriile, nu doar pe distanțe scurte, ci și pe distanțe lungi și transfrontaliere. De asemenea, obiectivul Comisiei este ca până în 2030 să dubleze traficul feroviar de mare viteză, iar până în 2050 – să îl tripleze. Însă pentru a avea o conectivitate fluidă și eficientă la nivel național, autoritățile responsabile trebuie să se asigure și că există o bună gestionare a capacităților, inclusiv o bună coordonare orară a mersului trenurilor”, a conchis Adrian Hatos.

 

Crina Dobocan

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Etichete:
Reacții după demisia vicepremierului Dragoș Anastasiu
Politic luni, 28 iulie 2025, 10:32

Reacții după demisia vicepremierului Dragoș Anastasiu

Ministrul finanțelor, Alexandru Nazare, afirmă că ANAF este o instituție disfuncțională, iar abuzurile acesteia nu sunt lucruri noi.   El...

Reacții după demisia vicepremierului Dragoș Anastasiu
Vicepremierul Dragoș Anastasiu a demisionat
Politic duminică, 27 iulie 2025, 17:44

Vicepremierul Dragoș Anastasiu a demisionat

Vicepremierul Dragoș Anastasiu a...

Vicepremierul Dragoș Anastasiu a demisionat
Nicușor Dan, undă verde pentru primul pachet de reforme fiscal-bugetare
Politic vineri, 25 iulie 2025, 15:04

Nicușor Dan, undă verde pentru primul pachet de reforme fiscal-bugetare

Preşedintele Nicușor Dan a promulgat primul pachet de reforme fiscal-bugetare asupra căruia guvernul și-a angajat răspunderea în Parlament, la...

Nicușor Dan, undă verde pentru primul pachet de reforme fiscal-bugetare
Propuneri incluse în planul de reorganizare a Romsilva | UPDATE
Politic joi, 24 iulie 2025, 15:52

Propuneri incluse în planul de reorganizare a Romsilva | UPDATE

UPDATE: ora 16.30   Deocamdată nu se pune problema unor disponibilizări, pentru că în unele zone este chiar lipsă de personal, dar...

Propuneri incluse în planul de reorganizare a Romsilva | UPDATE
Politic miercuri, 23 iulie 2025, 17:35

Cristian Popescu Piedone, demis de la șefia ANPC

Cristian Popescu Piedone a fost demis din funcția de șef al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.   Decizia a fost luată...

Cristian Popescu Piedone, demis de la șefia ANPC
Politic miercuri, 23 iulie 2025, 17:29

PSD: Nicio investiție nu va fi înghețată în Programul Anghel Saligny

PSD anunţă că a reuşit să-şi impună argumentele privind Programul Anghel Saligny în cadrul şedinţei coaliţiei de guvernare care a avut loc...

PSD: Nicio investiție nu va fi înghețată în Programul Anghel Saligny
Politic miercuri, 23 iulie 2025, 14:02

Guvernul amână noile măsuri fiscal-bugetare

Coliţia de guvernare a decis, în urma şedinţei de miercuri, 23 iulie, să amâne până la jumătatea lunii august adoptarea celui de al doilea...

Guvernul amână noile măsuri fiscal-bugetare
Politic miercuri, 23 iulie 2025, 10:04

Reformă în companiile de stat: consilii mai mici, câștiguri limitate și performanță obligatorie

UPDATE, ora 10:15 O şedinţă a coaliţiei de guvernare în care se analizează măsurile de reformă anunţate de premierul Ilie Bolojan are loc...

Reformă în companiile de stat: consilii mai mici, câștiguri limitate și performanță obligatorie