Compania de drumuri caută constructor pentru Autostrada Sibiu-Făgăraș
Șoseaua este împărțită în patru loturi, pentru care vor fi depuse oferte în mod separat. Proiectul începe în zona nodului rutier de la Boița, aflat pe Autostrada Sibiu – Pitești, trece pe lângă Avrig și Arpasu de Jos, continuă pe la Sâmbăta de Sus de unde ajunge în municipiul Făgăraș.
![autostrada sibiu autostrada sibiu](https://www.radiocluj.ro/wp-content/uploads/2015/10/autostrada-sibiu-e1449068077628.jpg)
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 8 august 2022, 11:44
Firmele interesate de construcția acestei autostrăzi au termen limită de depunere a ofertelor jumătatea lunii octombrie. Întreaga lucrare este evaluată la 6,8 miliarde de lei și va fi finanțată din fonduri europene. Potrivit ministrului transporturilor Sorin Grindeanu, cel mai scump sector este Lotul 1, Boița – Avrig, cei 14,25 de kilometri fiind evaluați la 2,1 miliarde de lei.
Autostrada urmează să fie construită în paralel cu Munții Făgăraș, urmând să treacă prin partea nordică a acestora, printr-o zonă preponderent de câmpie și de deal.
Proiectul va avea șapte noduri rutiere și nu prevede defrișări, deeoarece nu intersectează zone de pădure și nici habitate ale animalelor sălbatice.
Tronsonul 1: Boița-Avrig – 14,25 km, valoare estimată de 2,09 miliarde de lei. Termen pentru depunerea ofertelor – 14 oct 2022.
Tronsonul 2: Avrig-Mârșa-Arpașu de Jos – 19,92 km, 1,71 miliarde de lei. Termen pentru depunerea ofertelor – 11 oct 2022.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos-Sâmbăta de Sus – 17,61 km, 1,83 miliarde de lei. Termen pentru depunerea ofertelor, 12 oct 2022.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus-Municipiul Făgăraș – 16,26 km și drum de legătură – 5,65 km, 1,16 miliarde de lei. Termen pentru depunerea ofertelor – 13 oct 2022.
Constructorii care vor câștiga contractele pentru execuția celor patru loturi vor avea la dispoziție 48 de luni pentru finalizarea lucrărilor, dintre care 12 luni sunt dedicate proiectării și 36 de luni pentru execuția efectivă.
Autostrada Sibiu – Făgăraș va oferi un al doilea traseu de mare viteză pentru traversarea țării de la Vest la Est, aceasta urmând să se desprindă din A1 la Boița și să continue spre Brașov și apoi mai departe spre Ploiești, București și Constanța.
Dacă in cazul A1 există termene și constructori pentru loturile nerealizate, pentru continuarea Autostrăzii Sibiu – Făgăraș până la Brașov și apoi pentru execuția tronsonului Brașov – Comarnic, Compania de Drumuri nu are deocamdată nici măcar o estimare privind lansarea licitațiilor și nu au fost găsite nici surse de finanțare a lucrărilor.
Mihai Miclăuș
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebook, twitter și instagram.