Ascultă Radio România Cluj Live

O nouă tendință globală – magazinele vintage

Această prezentare necesită JavaScript.

Bine v-am găsit dragii mei, din nou, la rubrica noastră despre modă. Astăzi o să vorbim despre ceva care nu este deloc necunoscut auditoriului nostru și anume comerțul cu haine second-hand.

O nouă tendință globală – magazinele vintage

Articol editat de Carmen Sas, 20 februarie 2020, 13:19

Bine v-am găsit dragii mei, din nou, la rubrica noastră despre modă. Astăzi o să vorbim despre ceva care nu este deloc necunoscut auditoriului nostru și anume comerțul cu haine second-hand.

Toți suntem familiarizați cu aspectul acesta controversat care în perspectiva multora dintre noi pare ceva rușinos.

Multă lume se îndeletnicește cu acest tip de comerț dar puțină lume o recunoaște. Semnul de egalitate pus între second hand și haine ieftine, îi face adesea pe consumatori să se rușineze și să ascundă acest lucru ca să nu-și șifoneze imaginea sau statutul.

Cu toate acestea o să vă surprind adăugând că noua tendință a lumii vestice, cea în a cărui admirație românul își va dori mereu să fie, este tocmai aceasta, ca un fel de reacție rebelă contra producției de serie promovată de marii retaileri.

Există o aplicație ce se numește Vinted prin care cei doritori pot fi conectați cu tot ce înseamnă comerțul cu haine vintage.

Vintage este un termen mult mai potrivit decât second hand și semnifică în Cambridge English Dictionary  un adjectiv aplicat unui produs de calitate cu o valoare durabilă,  ce deține caracteristicile specifice unui anumit tip de artefact, asociat cel mai adesea cu timpul trecut.

Conform unor studii făcute de site-uri ce se ocupă cu re-vinderea unor produse de fashion, se pare că segmentul de vârstă cuprins între 27-35 de ani este cel mai angajat în acest tip de afacere.

Cauzele care contribuie la acest fenomen sunt mai multe, așa cum ne explică cei care se ocupă cu studiul pieței, printre care și un domn de la Institul Francez de Modă (IFM ) Thomas Dellatre: criza economică, conștientizarea că moda reprezintă o industrie poluantă, nevoia de a fi diferit în peisajul lanțurilor magazinelor de serie mare ce oferă cam aceleași propuneri, precum și dorința de a deține lucruri care durează în timp. După un studiu al celor de la IFM se pare că procentajul celor care au achiziționat haine vintage sau second-hand a crescut dublu între 2010-2018.

Printre avantajele achiziționării de produse vintage se numără în afara prețului mai mult decât convenabil și calitatea materialelor. Nu este totuna să cumperi un produs nou din poliester sau elastan scump sau să ai acces la haine din materiale de calitate ca mătasea, cașmirul sau bumbacul la prețuri rezonabile.

Preferința francezilor sau americanilor pentru produse vintage schimbă și modul cum marii retaileri se vor raporta la viitorul modei, întrucât profilul consumatorului de produse fashion s-a diversificat.

Pe lângă calitate și preț moda vintage oferă perspectiva unicității celor care știu ce să caute și au un stil conturat, iar noul lux nu mai este dat de bani, ci de educație în materie de stil.

ThredUp este un site american ce comercializează modă vintage și care a pronosticat că piața de second -hand va depăși piața fast-fashionul-ui undeva prin 2028. Rămâne de văzut.

Cu siguranță la noi comerțul second hand l-a bătut de departe pe cel clasic și nu spun asta defăimător. Ce nu știe multă lume este că dacă ai nas, poți achiziționa produse ale unor branduri celebre de care altminteri nu ai cum te atinge.

Pentru stiliști sau designerii de costume magazinele vintage sunt adevărate comori unde aceștia găsesc surprize vestimentare, ca într-un fel de pod vechi din casa bunicii. Dincolo de acest aspect, designul magazinelor este îmbietor și nu mai vezi diferența între un magazin clasic sau unul care comercializează haine second hand.

În încheiere vă spun doar că în 2016 am dat pe un mantou Missoni fabuloasa sumă de 60 de ron, un mantou colorat din tricot de lână matlasat cu mătase care întoarce privirile pe stradă.

Această prezentare necesită JavaScript.

Să ne auzim cu bine pe data viitoare!

 

Călina Langa, fashion designer

Fotocopii dupa Vogue Franta august 1985 și revista Modern 1968

 

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal. Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Radio Cluj…la modă: Expoziția semestrială UAD Fashion 
Radio Cluj... la modă joi, 15 februarie 2024, 06:00

Radio Cluj…la modă: Expoziția semestrială UAD Fashion 

Departamentul Modă/Design vestimentar din cadrul UAD Cluj, vă invită să vedeți până în data de 26 februarie, expoziția studenților de la...

Radio Cluj…la modă: Expoziția semestrială UAD Fashion 
Radio Cluj… la modă: Tendințe în moda primăvară/vară 2024 (II)
Radio Cluj... la modă joi, 8 februarie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: Tendințe în moda primăvară/vară 2024 (II)

Ne continuăm astăzi plimbarea stilistică printre tendințele majore ale modei pentru primăvară/ vară 2024. Dacă data trecută am precizat...

Radio Cluj… la modă: Tendințe în moda primăvară/vară 2024 (II)
Radio Cluj… la modă: tendințe în moda primăvară/vară 2024 
Radio Cluj... la modă joi, 1 februarie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: tendințe în moda primăvară/vară 2024 

Cu toate că frigul este predominant, încă, în emisfera noastră nordică, brandurile celebre, dar nu doar ele, ci și cele debutante și-au...

Radio Cluj… la modă: tendințe în moda primăvară/vară 2024 
Radio Cluj… la modă: UAD Fashion Workshops/AUDIO (partea III)
Radio Cluj... la modă joi, 25 ianuarie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: UAD Fashion Workshops/AUDIO (partea III)

Chiar dacă am pășit în 2024 și am lăsat în urmă întâmplările anului trecut revin, astăzi, cu o parte însemnată, din ceea ce au...

Radio Cluj… la modă: UAD Fashion Workshops/AUDIO (partea III)
Radio Cluj... la modă joi, 18 ianuarie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: designerul lunii: Jeanne Lanvin (partea II)

Clientela nu trebuie derutată, ci este necesar abia să perceapă tranziția modei – aceasta este ceea ce cere o femeie cu gust- o toaletă...

Radio Cluj… la modă: designerul lunii: Jeanne Lanvin (partea II)
Radio Cluj... la modă joi, 4 ianuarie 2024, 06:00

Radio Cluj… la modă: designerul lunii: Jeanne Lanvin (partea I)

Cea mai veche casă de modă pariziană este casa Lanvin. Puțini își mai amintesc azi acest fapt incontestabil. Jeanne Lanvin, întemeietoarea ei,...

Radio Cluj… la modă: designerul lunii: Jeanne Lanvin (partea I)
Radio Cluj... la modă joi, 28 decembrie 2023, 06:00

Radio Cluj… la modă: De ce nu ai fi specială în Noaptea de Revelion?

Pentru că ne pregătim de trecerea în Noul An, pe care fiecare dintre noi îl va traversa în diferite ipostaze, m-am gândit să facem o trecere...

Radio Cluj… la modă: De ce nu ai fi specială în Noaptea de Revelion?
Radio Cluj... la modă joi, 21 decembrie 2023, 06:00

Radio Cluj…la modă: Vin sărbătorile, vin! 

Ca în fiecare an care trece cum știe el mai bine, iată ne pregătim, din nou de sărbătoare. Ne aranjăm casele, facem curățenie și punem...

Radio Cluj…la modă: Vin sărbătorile, vin!