Ascultă Radio România Cluj Live

Beneficiile consumului de mere

mere

Beneficiile consumului de mere

Articol editat de cristina.rusu, 15 august 2019, 12:00 / actualizat: 15 august 2019, 13:12

Merele sunt bogate în vitamine şi minerale, sunt o sursă excelentă de fibre şi pot fi uşor incluse în aproape orice dietă.

Recent, oamenii de ştiinţă au descoperit că un măr conţine 100 de milioane de bacterii, multe dintre ele fiind benefice.

Merele protejează celulele neuronale de stresul oxidativ, reducând astfel neurotoxicitatea, un element foarte important pentru a preveni demenţa senilă. Cercetătorii au descoperit că un consum de mere zilnic reduce semnificativ riscul de accident vascular cerebral. Aceasta este o tulburare periculoasă a circulaţiei cerebrale care are adesea consecinţe ireparabile.

Aceste fructe au un conţinut ridicat de fibre, ceea ce creşte senzaţia de saţietate pentru o lungă perioadă de timp şi previne alimentarea în exces, fiind o „armă” excelentă în combaterea obezităţii.

Datorită antioxidanţilor polifenolici, merele sunt asociate cu un risc redus al uneia dintre cele mai frecvente tulburări metabolice din lume, diabetul.

Antioxidanţii din compoziţia merelor protejează plămânii de deteriorare oxidativă, foarte importantă în lupta împotriva astmului.

 

RADOR

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade
Diverse luni, 10 august 2026, 11:38

O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade

În plină vară, când temperaturile exterioare din Dubai ating 47 de grade, o stradă cu o lungime de un kilometru din cadrul complexului turistic...

O stradă cu 27 de grade și ploaie artificială, în timp ce în aer sunt 47 de grade
Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetație din Franța
Diverse duminică, 9 august 2026, 12:00

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetație din Franța

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetaţie din Franţa. Acestea au distrus aproape 300.000 de acri...

Mai mult de 400 de persoane au fost arestate în legătură cu incendiile de vegetație din Franța
Au suspendat importul de avocado din Mexic!
Diverse duminică, 9 august 2026, 00:00

Au suspendat importul de avocado din Mexic!

Statele Unite au suspendat importul de avocado din Mexic, invocând că reprezintă o ameninţare la adresa intereselor SUA. Autorităţile din...

Au suspendat importul de avocado din Mexic!
Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 12:00

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni

Un studiu a arătat că oamenii consideră conţinutul scris generat de Inteligenţă Artificială mai bun decât cel creat de oameni. În cursul...

Povestirile scrise de IA sunt mai bune decat cele create de oameni
Diverse sâmbătă, 8 august 2026, 00:00

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa

La Konotop, lângă Toruń, în voievodatul Cuiavia-Pomerania, a fost finalizată construcția celei mai înalte statui a Fecioarei Maria din Europa....

Este cea mai înaltă statuie a Fecioarei Maria din Europa
Diverse miercuri, 5 august 2026, 00:00

Ariana Grande se retrage din lumina reflectoarelor

Cântăreața și actrița americană Ariana Grande a anunțat că se va retrage pentru o perioadă din activitățile și aparițiile publice....

Ariana Grande se retrage din lumina reflectoarelor
Diverse marți, 4 august 2026, 12:39

Canicula aduce șerpi în gospodării

O familie din localitatea arădeană Vinga a solicitat ajutorul jandarmilor prin apel la 112, pentru a ridica un şarpe lung de aproximativ un metru...

Canicula aduce șerpi în gospodării
Diverse luni, 3 august 2026, 00:00

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui

Nu există fruct mai potrivit pentru această perioadă decât zemosul pepene roşu, care astăzi este sărbătorit. Cum recunoști un pepene roșu...

3 august – Ziua Mondială a Pepenelui