Ascultă Radio România Cluj Live

Un pahar de vin consumat zilnic reduce riscul de depresie

Persoanele care consumă zilnic un pahar de vin sau o halbă de bere au un risc mai scăzut de depresie comparativ cu cei care nu beau deloc, susţin oamenii de ştiinţă suedezi.

Un pahar de vin consumat zilnic reduce riscul de depresie
Foto: Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Articol editat de cristina.rusu, 11 iunie 2019, 12:00 / actualizat: 11 iunie 2019, 13:44

Persoanele care consumă zilnic un pahar de vin sau o halbă de bere au un risc mai scăzut de depresie comparativ cu cei care nu beau deloc, susţin oamenii de ştiinţă suedezi.

Abstinenţii au un risc cu 70% mai mare, iar cei care consumă ocazional alcool – cu 80%. Cercetătorii au urmărit stilul de viaţă al circa 5.000 de persoane din anul 1998 până în 2010.

Rezultatele arată că participanţii cei mai stabil mental au băut 14 unităţi de alcool săptămânal, care sunt echivalentul a 10 halbe de bere sau circa 10 pahare de vin.

Deşi este cunoscut faptul că alcoolul, în special abuzul de băutură alcoolică, este un factor de risc pentru depresie, multe studii arată că există o cantitate optimă, care nu afectează psihicul.

În aproape toate regiunile în care oamenii trăiesc cel mai mult, majoritatea consumă un pahar de vin în fiecare zi.

 

RADOR

Foto: Gerd Altmann/Pixabay

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

 

Etichete:
Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți
Diverse vineri, 5 iunie 2026, 00:00

Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți

Un medaliat olimpic testează un aparat de exerciții conceput pentru condiții similare celor din spațiu, menit să îi ajute pe astronauți să...

Un campion olimpic testează un aparat pentru astronauți
De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie
Diverse joi, 4 iunie 2026, 12:00

De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie

Păstârnacul a fost mult timp eclipsat de alte legume rădăcinoase mai populare, însă în ultimii ani, tot mai multe persoane îl redescoperă...

De ce păstârnacul câștigă tot mai mult teren în bucătărie
De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?
Diverse joi, 4 iunie 2026, 00:00

De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?

Dacă a existat vreodată o structură construită pentru a trece testul timpului, aceasta ar fi cu siguranță Marea Piramidă din Giza, un monument...

De ce a rezistat Marea Piramidă timp de 4.600 de ani?
Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii
Diverse miercuri, 3 iunie 2026, 12:00

Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii

Primele schimbări pozitive la nivelul plămânilor se vor înregistra la doar două săptămâni şi până la trei luni, după renunțarea la...

Recuperarea plămânilor după fumat: ce spun specialiștii
Diverse miercuri, 3 iunie 2026, 00:00

Arhivele medievale dezvăluie o altă față a ciumei

Un document medieval, rămas neobservat timp de secole în arhivele British Library, a adus o nouă lumină asupra uneia dintre cele mai...

Arhivele medievale dezvăluie o altă față a ciumei
Diverse marți, 2 iunie 2026, 15:42

Cursă de transport buclucașă!

Un faimos serviciu de transport cu autocarul din Polonia, care funcţiona pe ruta Krakovia-Hel, a fost reactivat la trei ani după ce a fost...

Cursă de transport buclucașă!
Diverse marți, 2 iunie 2026, 12:00

Aditivii alimentari, asociați cu riscuri pentru sănătate

Trei noi studii stabilesc o legătură între unii aditivi alimentari şi un risc crescut de cancer, diabet de tip 2 şi hipertensiune.  ...

Aditivii alimentari, asociați cu riscuri pentru sănătate
Diverse marți, 2 iunie 2026, 00:00

Dolce Vita Orient Express readuce farmecul călătoriilor de altădată

Dolce Vita Orient Express, trenul de lux proiectat de Grupul Arsenale, în parteneriat cu Orient Express, cu sprijinul grupului Trenitalia-Ferrovie...

Dolce Vita Orient Express readuce farmecul călătoriilor de altădată