Ascultă Radio România Cluj Live

Incluziunea socială a elevilor cu dizabilități, un demers cu probleme

Numeroase cadre didactice, dar și mulți părinți, manifestă retincență în privința incluziunii sociale a elevilor cu dizabilități care frecventează unitățile de învățământ din România. Afirmația a fost făcută de Diana Mitran, inspector general în cadrul Ministerului Educației Naționale, prezentă joi, 8 noiembrie, la Satu Mare, cu prilejul întâlnirii de lucru a Corpului Specialiștilor în Servicii Sociale:

Incluziunea socială a elevilor cu dizabilități, un demers cu probleme
Foto: Diana Mitran

Articol editat de , 8 noiembrie 2018, 13:55

Numeroase cadre didactice, dar și mulți părinți, manifestă retincență în privința incluziunii sociale a elevilor cu dizabilități care frecventează unitățile de învățământ din România. Afirmația a fost făcută de Diana Mitran, inspector general în cadrul Ministerului Educației Naționale, prezentă joi, 8 noiembrie, la Satu Mare, cu prilejul întâlnirii de lucru a Corpului Specialiștilor în Servicii Sociale:

Există în continuare cadre didactice certate cu morala, cu bunul simț și cu legea, care nu înțeleg că educația este pentru toată lumea și trebuie acordată indiferent de potențialul psihic individual al copilului. Avem sesizări în acest sens, dar avem și instrumente cu care să conștientizăm oamenii. Și mă refer în egală măsură la cadrele didactice și la părinți. (Diana Mitran)

Reprezentanta Ministerului Educației, cu competențe în învățământul special și special integrat la nivel național, a precizat că incluziunea socială a elevilor cu dizabilități este un proces permanent, desfășurat conform curriculei adaptate tuturor tipurilor și gradelor de dizabilități. Ea a mai spus că deși sunt necesare, educația incluzivă și educația integrată nu pot să aibă loc cu forța, ci gradual și doar după formarea unui sistem pregătit pentru primirea elevilor cu dizabilități.

 

Stela Tudor

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.

Etichete:
Școli care despart, nu unesc: Segregarea continuă să afecteze elevii
Educaţie marți, 16 septembrie 2025, 16:03

Școli care despart, nu unesc: Segregarea continuă să afecteze elevii

Elevii cu abilități socio-emoționale bine dezvoltate tind să aibă performanțe școlare mai bune, atitudini și comportamente echilibrate și un...

Școli care despart, nu unesc: Segregarea continuă să afecteze elevii