DigitALL: Cumpărături de peste 160 de milioane, de Black Friday, în România
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 27 noiembrie 2017, 13:44
Ediția Black Friday 2017 a generat peste 264.000 de tranzacții online în valoare totală de peste 160 de milioane de lei, cu aproximativ 50% mai mult decât aceeași perioadă a anului trecut, conform datelor PayU România, companie de plăți în online.
Peste 70% din valoarea totală a tranzacțiilor online a fost înregistrată în ziua de vineri, 17 noiembrie. Doar în această zi s-au realizat cu 40% mai multe tranzacții decât anul trecut, ceea ce dovedește că evenimentul Black Friday crește spectaculos de la an la an.
Cel mai surprinzător trend remarcat pentru prima oară pe piața plăților online este plata cu un singur click: românii s-au pregătit pentru Black Friday și și-au înregistrat datele de card dinainte pentru a plăti rapid și în siguranță cu un singur click.
În prima parte a zilei de 17 noiembrie, 8 din 10 cumpărători plăteau online printr-un singur click. (Marius Costin, Country Manager PayU România).
Minutul de aur de Black Friday 2017 a fost înregistrat între 7:03-7:04, când recordul a atins 922 de tranzacții pe minut, cu 84% mai mult decât anul trecut. Valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la peste 600 de lei.
Este evident că Black Friday crește de la an la an. Cumpărăturile din acest an și modul lor de desfășurare dovedesc faptul că achizițiile au fost pregătite din timp. Cumpărătorii online au verificat dinainte produsele de care au fost interesați și etapele reducerilor prin care au trecut.
Au fost multe persoane care au fost dispuse să investească mai mult pentru produsele preferate atâta timp cât au avut la dispoziție plata în rate. Valoarea medie a coșului de cumpărături achitat cu un card cu rate a fost de 913 lei, cu 75% mai mult decât valoarea medie a unui coș de cumpărături plătit prin alte metode de plată.
Produsele din categoria IT&C au rămas în topul preferințelor cumpărătorilor online de Black Friday. Pe următoarea poziție s-au aflat produse ca: mobilier, decorațiuni, jucării, cărți, produse alimentare, produse cosmetice și vinuri.
Cea mai mare tranzacție online a fost de 37,400 lei, realizată în jurul orei 18.00. Cumpărătorul a achiziționat o mașină. Pe locurile II și III s-au aflat tranzacții de peste 36.000 și de peste 35.000 de lei, ambele pentru bijuterii.
De pe site-urile românești au cumpărat de Black Friday și persoane din Arabia Saudită, Pakistan și Rusia.
Alina Nechita