DigitALL: De ce nu sunt recomandate lecțiile digitale în școli
Articol editat de DSRNetworkAdmin, 2 octombrie 2017, 14:30
Părinţii şi profesorii din România se opun lecţiilor digitale şi utilizării tabletelor în şcoli
Mai mulţi părinţi şi profesori sunt împotriva lecţiilor digitale şi a utilizării tabletelor în şcoli. Principalul motiv este ca acestea afectează negativ dezvoltarea copiilor. O alternativă, spun părinții și profesorii, ar fi manualele alternative cu jocuri interactive şi ilustraţii făcute chiar de copii.
Concluziile au fost prezentate în cadrul unei conferințe la care au participat reprezentanți ai Asociaţiei Părinţilor pentru o Educaţie Sănătoasă, Asociaţiei Dascălilor Români şi ai Asociaţiei Părinţilor şi Profesorilor „Grigorie Palama”.
Adulții susțin ideea că mediul electronic „inhibă reflexivitatea„. Copiii mici reacţionează automat la stimuli, dar toate jocurile pe calculator blochează răspunsul reflexiv, se bazează pe răspunsul emoţional sau agresiv moderat. Unul dintre invitați, biofizicianul Virgiliu Gheorghe a afirmat că, în contextul predării digitale, experiența copilului nu mai este una naturală, ci una virtuală.
Totodată, potrivit specialistului, folosirea excesivă a telefonului sau tabletei afectează calitatea somnului, dar şi a digestiei. În acest context, susţine omul de știință, dezvoltarea mediului digital se va dovedi, în următorii câţiva ani, a fi unul dintre cele mai mari eşecuri din istoria şcolii moderne româneşti, iar noi, cei de azi, vom fi martorii apariţiei nu numai a unei generaţii practic analfabete, ci şi a unei generaţii în care problemele de învăţare şi dizabilităţile mentale vor constitui principala chestiune cu care se vor confrunta părinţii, instituţiile din domeniul educaţiei şi sănătăţii din ţara noastră.
Alina Nechita
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.