Ascultă Radio România Cluj Live

Se definitivează planul-cadru pentru învăţământul gimnazial

Cea mai bună soluţie referitoare la noul plan-cadru pentru învăţământul gimnazial ar trebui să fie găsită până la sfârşitul acestei luni.

Se definitivează planul-cadru pentru învăţământul gimnazial
Foto: Ajutor de șomaj la 16 ani

Articol editat de , 17 februarie 2016, 08:28

La ultima dezbatere pe tema documentului care prevede ce discipline vor studia elevii din clasele V-VIII şi câte ore îi vor fi alocate, săptămânal, fiecărei materii, ministrul Educaţiei, Adrian Curaj, a răspuns îngrijorărilor privind scăderea numărului de ore de istorie şi eliminarea limbii latine de la clasa a VIII-a.

Latinitatea noastră şi istoria nu prea pot fi negociate. Moştenim abordarea curricumului pe bucăţi mici, dar nu reuşim să ne uităm puţin la ansamblu. Din acest motiv, ne e greu să fim clari cu ce aşteptări avem la absolvenţi la diverse momente de timp. Din acest motiv apar discuţii nepotrivite de câte ori şi unde plasăm o anumită materie. Cred că dialogul a venit cu nişte subiecte, asupra cărora va trebui să ne aplicăm cu grijă în următorul interval de timp şi eu cred că avem timp suficient să intrăm în detalii după momentul în care stabilim ce facem cu clasa a V-a, pentru că va trebui să avem clar manuale în 2017. (Adrian Curaj, ministrul Educaţiei)

Aproape 15 mii de persoane au completat chestionarul on-line propus de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei în vederea structurării noului plan-cadru pentru ciclul gimnazial. Cei mai mulţi respondenţi s-au exprimat în favoarea variantei care pune accent pe matematică şi ştiinţele naturii.

Pe de altă parte, Consiliul Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România solicită ca în programele pentru învăţământul gimnazial să fie inclusă o disciplină care să vizeze educaţia antreprenorială.

Această educaţie antreprenorială trebuie să fie focalizată asupra dezvoltării spiritului de iniţiativă, a creativităţii în toate domeniile, asupra iniţierii demarării şi finalizării de acţiuni personale şi de echipe, care să genereze efecte la nivel de individ, efecte organizaţionale în instituţia, în firma, în şcoala, în universitatea, în ONG-ul în care lucrează şi efecte sociale. (Ovidiu Nicolescu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România)

 

RADOR 

Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea
Educaţie miercuri, 8 octombrie 2025, 11:24

Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea

Prima ediţie a Festivalului Educaţiei, organizat la Bistriţa, s-a deschis, marți, 7 octombrie cu o conferinţă susţinută de prof. univ. dr....

Relaţia dintre şcoală şi inteligenţa artificială, în opinia lui Mircea Miclea
Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan
Educaţie duminică, 5 octombrie 2025, 16:24

Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan

World Vision România anunță că Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan, elaborat de organizație, după o...

Ministerul Educației a avizat Ghidul Național pentru învățământ simultan
De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ
Educaţie duminică, 5 octombrie 2025, 12:07

De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ

De Ziua Internațională a Educației marcată astăzi în întreaga lume, preşedintele FSLI, Simion Hancescu, afirmă că educaţia din România...

De Ziua Educației, cadrele didactice deplâng soarta sistemului de învățământ