Ascultă Radio România Cluj Live

Felia de Cluj: Honesty box [AUDIO]

Foto: facebook Horia Simon

După un început de an în trombă, am avut nevoie de o mini-vacanță, chiar dacă pare destul de repede în an. După cum spuneam, primele 3 luni au fost foarte solicitante, așa că mi-am făcut bagajele și am plecat o săptămâna de relaxare în Scoția. Pentru că așa a vrut viața, merg destul de des în Scoția- acolo locuiesc surorile mele.

Foto: Foto: facebook Horia Simon

Articol editat de cristina.rusu, 13 aprilie 2022, 13:19

De data aceasta am vrut o vacanță mai aproape de natură, dar în același timp plină de activități, așa că am decis să mergem să vizităm o insulă, care pe de-o parte este un sit natural foarte diversificat, dar în același timp este un loc foarte de activ în comunitățile existente pe insulă.

Insula are mai multe plaje de diverse culori, noi am găsit una cu nisip negru, iar la 5-6 mile am găsit un mic golf cu nisip alb; pădurile se opresc la câțiva metri de țărm, drumurile sunt înguste, atât de înguste încât doar o mașină poate merge pe șosea, cea din sens invers trebuie să tragă pe stânga (da, pe stânga, să nu uităm că suntem în Regatul Unit), într-un mic refugiu.

Dealurile sunt pline de oi și vaci Highland care stau liniștite și-și pasc iarba verde de acasă.

Flora și fauna sunt spectaculoase, 90% din timp este verde și toată insula e plină de un fel de arbust cu multe flori galbene, iar dacă nu ești foarte atent riști să accidentezi la fiecare curbă câte un fazan sau porumbel sălbatic- trebuie doar să fii atent, totuși, noi suntem musafirii.

Chiar dacă sunt mici, comunitățile permanente de oameni sunt extrem de active, iar activitățile lor sunt foarte divesificate. Pe insulă poți vizita distilerii, afumătorii de pește, ateliere de manufactură, dar și ferme de tot felul.

La una dintre aceste ferme am fost și noi să ne luăm una-alta. Am urmărit punctele de interes pe harta interactivă- am uitat să vă spun: la coborârea de pe feribot am găsit un info point de unde ne-am luat niște hărți interactive, hărți care ne-au ajutat să ne creionăm traseele. Ferma asta era trecută cu majuscule, era aproape de orășelul în care am fost noi cazați, așa că, după vizita de la distilerie, am dat o fugă până la ferma de brânză.

Când am intrat în fermă nu am fost întâmpinați de nimeni, doar de peisajele frumoase. Am înaintat spre clădirea principal, care părea în renovare, iar pe undeva pe lateral era o pancartă care ne-a trimis spre magazinul fermei.

Am ajuns și ne-am tot învârtit și ne-am tot uitat și-n stânga și-n dreapta și am tot așteptat pe cineva să vină să ne servească. Între timp, în magazin, tot intrau și ieșeau clienți, intrau cu mâna goală și ieșeau cu produse, cu toate că nu era nimeni să-i servească. Așa că, ne-am făcut și noi curaj și am intrat în zona de vânzare. Acolo am înțeles rapid că era un self service, băcănia arăta ca oricare alta, avea vitrine reci pentru lactate și produse de carmangerie și mai avea și rafturi cu produse de panificație, biscuiți, conserve etc., toate produse în cadrul fermei.

Ne-am bucurat, am tras cu ochiul la alți clienți, ca să vedem cum se procedează și apoi ne-am umplut coșul cu tot ceea ce ne doream să luăm de acolo. Apoi ne-am încasat singuri banii J, cu ajutorul unui foarte smart P.O.S., dar și foarte intuitiv și ușor de folosit. Ne-am luat bonul, plasele și am plecat. Am uitat să vă spun, era și un caiet acolo, în caz că nu ai bani la tine, de folosit însă cu condiția să fii din sat J.

Povestind cu cunoscuți despre minunea asta, am aflat că sunt multe astfel de demersuri de-a lungul și latul insulei, insulei mari, adică al U.K.-ului. Apoi mi-a trecut un gând și m-am hotărât să încercăm și noi odată exercițiul ăsta de încredere și onestitate, pentru că merg mână în mână.

Până atunci, consumați responsabil produse locale, e important!

Text/Foto: Chef Horia Simon

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Apreciază:

Etichete:
Felia de Cluj: câteva rețete/sugestii/idei pentru prepararea produselor din porc
Felia de Cluj miercuri, 15 decembrie 2021, 16:33

Felia asta m-a prins în vria pachetelor de sărbători și cu vreo 15 kg de cârnați în afumătoare. Tot săptămâna asta am mai făcut jumări,...

Felia de Cluj: Rețete de post: supă cremă de cartofi dulci și pere, cu ulei picant
Felia de Cluj vineri, 10 decembrie 2021, 18:18

Pentru că am crescut în partea Transilvaniei cu o puternică influență ungurească, pentru mine e numai normal să mănânc preparate care au în...

Felia de Cluj: Rețete de post marca Horia Șimon – penne cu vinete și sos de roșii
Felia de Cluj miercuri, 1 decembrie 2021, 06:00

La cererea ascultătorilor și cititorilor noștri, l-am rugat pe chef Horia Șimon să ne gătească oareșce mâncare de post 🙂 , asta pentru...

Felia de Cluj: Postul Crăciunului [AUDIO]
Felia de Cluj miercuri, 17 noiembrie 2021, 13:12

Din 15 noiembrie, adică de luni, am intrat în postul Crăciunului, asta înseamnă că, o perioadă de 40 și ceva de zile, marea majoritate a...

Felia de Cluj miercuri, 20 octombrie 2021, 12:52

Felia de Cluj: Socăcițele sau ce a mai rămas din ele [AUDIO]

Weekendul acesta organizez un eveniment într-o comună din județul Cluj; e în vecinătatea orașului, deci, cumva, o parte din sate au devenit...

Felia de Cluj miercuri, 13 octombrie 2021, 06:00

Felia de Cluj: Back to School [AUDIO]

Zilele astea s-au făcut 18 ani de când am fucționat ultima dată după calendarul școlar, cel studențesc, mai exact. În octombrie 2003...

Felia de Cluj miercuri, 6 octombrie 2021, 06:00

Felia de Cluj: Revenire după vacanța de vară, în plină pandemie

Pentru că am tras prea mult chiulul (cel puțin așa crede Dan, șefu’ de la radio), m-am trezit exact ca pe vremea când mergeam la școală, că...

Felia de Cluj miercuri, 11 august 2021, 12:00

Felia de Cluj: Și bucătarii au mâncăruri preferate [AUDIO]

Chef Horia Șimon ne vorbește despre bucătăria din sudul Italiei, de care se bucură din plin, deoarece se află în vacanță la Bari. I-a...