Ascultă Radio România Cluj Live

”Luăm un avion!”

Copii din întreaga țară se implică într-un proiect inedit! Copiii au puterea de a schimba lumea și o demonstrează în fiecare zi prin acțiunile lor. La nivel național se desfășoară un proiect menit să ajute copiii bolnavi care au nevoie de tratament în străinătate și nu au posibilitatea de a se deplasa. Asociația Blondie, la inițiativa unor copii și-a propus să cumpere prima ambulanță aeriană din țară.

Articol editat de cristina.rusu, 26 noiembrie 2020, 08:36

Adelina Toncean, fondatoarea aociației povește cum a început totul și care este menirea acestui proiect:

Asociația noastră a început să facă transporturi medicale aeriene imediat după ce a început pandemia în martie, când am reazliat că o parte dintre copiii care rămăseseră la tratament și pe care i-am dus la Milano erau încă acolo și nu aveau nicio posibilitate să se întoarcă pentru că toate companiile aeriene au oprit zborurile de linie. Acela a fost momentul în care am realizat că trebuie să facem ceva și că dacă nu există o altă soluție, soluția va trebui să vină de la noi și să închiriem o ambulanță aeriană care să poată să îi aducă acasă. Primul zbor l-am făcut chiar din Milano pe 27 martie, deci în cel mai roșu moment și din cea mai roșie zonă a globului. A fost un băiețel intubat și ventilat mecanic, un băiețel care a suportat 5 operații pe cord și care nu ar fi avut nicio altă cale să călătorească decât în astfel de condiții. În timp ce făceam zborurile, am ajuns deja la al 23-lea, am realizat că este nevoie de mai mult și că trebuie să facem ceva, trebuie să existe un serviciu de ambulanță pe care să îl putem pune la dispoziția oricui are nevoie să zboare și a fost momentul când am zis hai să luăm un avion! (Adelina Toncean, fondatoarea Asociației Blondie)

De la începutul campaniei de strangere de fonduri s-au implicat copii, părinți și multe alte persoane dorinice să ajute. Mulți copii au început să vândă limonadă, lucruri făcute de mânuțele lor, și-au donat alocația sau economiile pentru această cauză. Mama unei fetițe care vinde bijuterii făcute chiar de ea povestește cum aceasta se dedică zi de zi acestui proiect și încearcă să implice și alți micuți pentru a strânge cât mai mulți bani.

Sabina, fetița noastră de 8 ani și jumătate a avut ideea să vândă brățări pentru a ajuta campania să strângă bani care mai departe să fie folosiți pentru luarea unui avion, ceea ce lor, copiilor li se pare un lucru foarte simplu, hai să luăm un avion! Ea crează niște brățări, o ajutăm și noi cu materia primă, apoi ea le face, le vinde, iar banii merg către Asociația Blondie pentru achiziționarea acestui avion de care este mare nevoie pentru cei mici care trebuie să fie tratați în afară. Sabina are dorința de a vorbi cu toată lumea despre asta, le spune și altor copii, verișori, prieteni și îi invită să se alăture campaniei, vine cu alte idei în fiecare zi, să mai facă ceva, să picteze, să confecționeze alte lucruri. Are o energie foarte bună și vorbește numai despre asta. (Irina Studineanu, mama Sabinei)

Copiii vin zi de zi cu idei care mai de care mai interesante. Adelina Toncean, fondatoarea asociației Blondie spune că se bucură zi de zi implicarea și ideile deosebite ale copiilor, care sunt din ce în ce mai mulți.

Unul dintre ei ne-a adus bănuții pe care i-a strâns după ce a vândut limonadă. Ne-am dat seama că dacă ei cred atât de puternic în această idee încât să spună ți-am adus banii aceștia ca să iei un avion de ei, putem să credem și chiar să facem asta, să luăm un avion. Aparatul de zbor de care avem nevoie plus un an de operare, așa am gândit lucrurile, vor costa în jur de 2 milioane euro, dar noi deja am cheltuit aproape jumătate de milion de euro pentru aceste 23 de zboruri pe care le-am făcut deja deci cred că putem să fim mai buni de atât, să existe exact cea este nevoie, ca să eliminăm bucata aia de frică a părintelui, dacă nu o să avem cu ce să ajungem acolo când avem nevoie. Noi am decis să susținem inițiativa copiilor și să dăm ocazia comunității să li se alăture. (Adelina Toncean, fondatoarea Asociației Blondie)

Cei care doresc să se implice în această campanie pot dona sau se pot alătura echipei. Toate detaliile se găsesc pe pagina de facebook ,,Luăm un avion”.

Larisa Hurducaci

Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.
Ne găsești și pe facebooktwitter și instagram.

Credincioşii romano-catolici sărbătoresc Paştele
Reportaje duminică, 31 martie 2024, 11:35

În acest an, Paştele Catolic este sărbătorit pe 31 martie, iar Paştele Ortodox și Greco-Catolic va fi sărbătorit pe 5 mai. Episcopul...

Pe podium, la Viena, cu 8 medalii
Reportaje duminică, 31 martie 2024, 11:19

Între 24 și 27 martie, pasiunea și talentul au fost pe deplin dovedite la Concursul Internațional de Dans „Vibe Viena”, unde Clubul de Dans...

Se deschide drumul expres care leagă Oradea de Autostrada Transilvania
Reportaje joi, 28 martie 2024, 13:44

Șoseaua, în lungime de 19 kilometri, a fost finalizată și, spune președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, va descongestiona...

Virtual şi vivid: s-a lansat un Muzeu Virtual al Culturii Rromilor
Reportaje joi, 28 martie 2024, 10:45

Muzeul este unicul de această anvergură din lume, fiind în acelaşi timp bibliotecă şi cinematecă, dar mai ales o invitaţie de a retrăi...

Reportaje miercuri, 27 martie 2024, 14:10

Ziua Mondială a Teatrului, la Cluj-Napoca

Teatrul Național „Lucian Blaga” din Cluj-Napoca și a deschis porțile pentru a 14-a oară, cu ocazia Zilei Mondiale a Teatrului.   Din...

Reportaje sâmbătă, 23 martie 2024, 00:00

Cercetători români ajută la vindecarea crocodililor din Zimbabwe

În luna februarie a acestui an o super-echipă, își spun ei, a participat la o mobilitate extrem de productivă și interesantă în domeniul...

Reportaje vineri, 22 martie 2024, 18:34

Radio Cluj, BBC-ul României, spune primarul Emil Boc

Emil Boc: Am ținut în mod special să ne vedem să vă transmitem în numele clujenilor un mesaj de mulțumire, respect și apreciere pentru...

Reportaje vineri, 22 martie 2024, 11:28

Radioul înseamnă viață

Am stat de vorbă cu o parte din colegii noștri care sunt pensionari acum, dar pentru care lucrul în radio a însemnat bucurie, prietenie, viață...