Cine va fi favorizat de Facebook în urma ultimelor modificări?
Articol de Alina Vingan, 2 februarie 2018, 10:24
Nu demult, Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, anunța, într-o postare că reţeaua socială pe care o conduce va pune mai mult accent pe ceea ce se numeşte interacţiunea socială semnificativă, în defavoarea consumului pasiv de noutăţi.
După modificarea algoritmului de funcționare, Facebook ar trebui să arate mai mult ca o comunitate, în care prietenii să discute teme de interes și să nu aibă parte de un timeline plin cu ştiri.
Pe scurt, vor fi vizibile mult mai multe postări personale ale prietenilor, indiferent că este vorba de actualizări text, fotografii sau filmări. Zuckerberg este de părere că interacţiunea activă dintre prieteni, cum o numeşte, reprezintă viitorul pe termen lung pentru Facebook.
În această ecuație, cei care pierd sunt, cu precădere conturile tip pagină, cele care adună like-uri. Acestea sunt conturi ale site-urilor de ştiri sau de diverse afaceri ale căror postări nu vor mai fi atât de vizibile ca până acum. Cel mai mult vor avea de pierdut entităţile care au investit resurse importante pentru generarea de conţinut care să creeze impact pe Facebook.
Conceptul de „socializare activă, nu pasivă”, pe care Mark Zuckerberg îl repetă în anunţul său, înseamnă că tot ceea ce reprezintă conţinut public, inclusiv cel video, devine dintr-o dată mult mai puţin interesant pentru Facebook.
Într-o postare menită să completeze declaraţia lui Zuckerberg, vice-preşedintele Facebook, Adam Mosseri, spune că algoritmul va acorda mai multă importanţă postărilor care stârnesc discuţii între prieteni.
Mark Zuckerberg spune că se aşteaptă ca modificarea algoritmului de rankare să ducă la scăderea timpului pe care utilizatorii îl petrec pe Facebook și, totodată la creșterea calității acestuia.
Practic, prin această nouă modificare, Facebook alege prietenii în locul informațiilor.
Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni.
Apoi, Mark Zuckerberg, a completat informația cu o nouă declarație. El a anunţat că ştirile care sunt populare într-o anumită regiune geografică vor fi afişate mai sus în feed-ul utilizatorilor din acea zonă care încă n-au văzut postul respectiv.
Astfel, pe măsură ce un subiect atrage o audienţă mai mare într-o regiune, şansele acestuia să ajungă în fruntea feed-ului utilizatorilor din acea zonă cresc.
Criteriul principal pe baza căruia Facebook va calcula popularitatea locală a unei ştiri este numărul de click-uri și feedback-ul din partea utilizatorilor. Cu cât numărul de utilizatori care dau click pe un link, comentează sau dau share este mai mare, cu atât acesta este considerat mai important.
Noua modificare este mai întâi aplicată în Statele Unite, urmând ca pe parcursul acestui an să fie extinsă şi în alte ţări.
Şeful Facebook a spus că ştirile vor reprezenta doar aproximativ 4% din feed-ul utilizatorilor săi.
Alina Nechita
Radio Cluj poate fi ascultat şi online, AICI sau pe telefon: 031 504 0456, apel cu tarif normal.