Ascultă Radio România Cluj Live

Cât cheltuie un festivalier, la UNTOLD și care este media de vârstă a publicului?

Un studiu amplu despre profilul festivalierului de la UNTOLD a fost realizat de doi cercetători de la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a Universității Babeș-Bolyai.

untold public
Foto: Petiţie pentru mutarea festivalului UNTOLD din centrul Clujului

Articol de Alina Vingan, 11 august 2016, 12:26 / actualizat: 4 august 2017, 12:10

Cercetarea a fost efectuată la scurt timp după prima ediție a UNTOLD și a fost dată publicității în urmă cu câteva zile.

Ovidiu-Ioan Moisescu, invitat la Radio Cluj a vorbit despre câți ani are UNTOLD-istul, cât este dispus să cheltuie într-o zi de festival, unde se cazează dacă vine din afara Clujului și câte zile din 4 este prezent la concerte.

ovidiu moisescu

Astfel, în 2015, la UNTOLD, 40% dintre cei care au participat, nu mai fuseseră la alt festival și 73% nu au participat la nicio ediție a Electric Castle, un alt festival cu tradiție la Cluj.

Deși în Cluj-Napoca sau în împrejurimile sale se organizaseră anual festivaluri de muzică (relativ) similară până în 2015 (de exemplu: Electric Castle, Mioritmic), Untold 2015 a reprezentat pentru mulți stimulentul și ocazia primei participări la un astfel de festival (aproape 40% dintre participanți). (Ovidiu-Ioan Moisescu)

64% dintre cei care au participat la Untold 2015 și-au cumpărat abonamente la toate cele patru zile ale festivalului, 15% numai la o zi, iar restul la 2 sau trei zile.

Majoritatea participanților la Untold 2015 (peste 54%) și-au achiziționat biletul la festival cu mai mult de 30 zile înaintea desfășurării festivalului, în timp ce aproape 15% și-au cumpărat biletul în ultimul moment, la intrare.

Cazarea și cheltuielile cu cazarea

Aproape jumătate dintre participanții la Untold 2015, din afara municipiului Cluj-Napoca din împrejurimi au fost cazați la prieteni sau rude, iar 15% au apelat la serviciile unor unități de cazare comerciale (hotel, pensiune etc.).

Cele mai mari cheltuieli cu cazarea în perioada festivalului le-au avut, în ordine descrescătoare, cei care închiriat locuințe pe perioada acestuia (în medie 700 lei/persoană), cei care au apelat la serviciile unităților de cazare comerciale (în medie 635 lei/persoană) și, respectiv, cei care s-au cazat în cămine studențești (în medie 500 lei/persoană), conform cercetării.

Câți ani au UNTOLD-iștii?

Media de vârstă în rândul publicului UNTOLD este de 23 de ani. Chiar dacă sunt și participanți cu vârste peste 30 sau chiar 50 de ani, cei mai mulți nu au împlinit încă 20 sau 25. Majoritatea celor care participă la toate zilele de festival, conform studiului, sunt cei tineri. (Ovidiu-Ioan Moisescu)

De ce UNTOLD?

Cea mai mare influență asupra deciziei de participare la Untold 2015 au avut-o artiștii invitați, evident. La acest element al ”produsului” se adaugă campania Untold în media și rețelele de socializare.

Au contat foarte mult reducerile de preț la biletele cumpărate din timp, dar și campaniile organizate pentru accesul facil la festival (donare de sânge, nota la bacalaureat).

 

Prețul biletelor

La UNTOLD 2015, doar o treime dintre festivalieri au apreciat că prețul biletelor de intrare au fost prea scumpe, în timp ce majoritatea participanților (circa 55%) au perceput prețurile biletelor de intrare ca fiind potrivite.

Studiul despre profilul festivalierului de la UNTOLD aparține lui Ovidiu-Ioan Moisescu, conferențiar universitar în cadrul Departamentului de Marketing al Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, și Dianei-Arianne Stritter, absolventă licențiată a programului de studii ”Marketing” din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.

Cercetarea a fost realizată în perioada festivalului din 2015, pe un eșantion de 206 persoane, pe bază de voluntariat, folosindu-se tehnica ”bulgărelui de zăpadă”.

 

Un alt studiu de opinie cu privire la preferințele festivalierilor a fost realizat de IRES. Conform acestei cercetări, festivalul de muzică care se bucură de cea mai mare notorietate spontană în rândul intervievaților este Untold – 25%, urmat de Festivalul Național de Muzică Ușoară de la Mamaia – 6%, de Summer Well – 5%, Festivalul George Enescu – 3% și de Electric Castle -3%, arată sondajul IRES care analizează percepțiile și comportamentul de consum cu privire la evenimentele culturale în rândul persoanelor cu vârste între 16 și 50 de ani din mediul urban.

 

Alina nechita

Se construiesc patru locuințe pentru persoanele cu dizabilități
De prin Cluj marți, 26 martie 2024, 13:49

Se construiesc patru locuințe pentru persoanele cu dizabilități

De aceste imobile vor beneficia 40 de persoane adulte cu handicap, instituționalizate în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și...

Se construiesc patru locuințe pentru persoanele cu dizabilități
Luminile stinse în Cluj-Napoca, la Ora Pământului
De prin Cluj sâmbătă, 23 martie 2024, 00:00

Luminile stinse în Cluj-Napoca, la Ora Pământului

Sâmbătă, 23 martie, în intervalul orar 20:30–21:30, forul administrativ județean va renunța la iluminarea sediului de pe Calea Dorobanților...

Luminile stinse în Cluj-Napoca, la Ora Pământului
Secretele unui oraș, dezvăluite pas cu pas
De prin Cluj joi, 21 martie 2024, 15:43

Secretele unui oraș, dezvăluite pas cu pas

Am parcurs și noi doar o mică parte din traseu alături de Vali Anghelescu, de la Cluj Guided Tours și am aflat câteva secrete:    ...

Secretele unui oraș, dezvăluite pas cu pas
Cluj-Napoca este un centru de excelenţă pentru UE
De prin Cluj joi, 21 martie 2024, 15:25

Cluj-Napoca este un centru de excelenţă pentru UE

Ea a afirmat că România se va conecta de Budapesta și de Sofia cu linii de mare viteză, iar Clujul este un punct esenţial pe acest traseu....

Cluj-Napoca este un centru de excelenţă pentru UE
De prin Cluj miercuri, 20 martie 2024, 16:36

Adina Vălean se va afla la Cluj-Napoca

Pe de altă parte, la Primăria municipiului Cluj-Napoca va veni în vizită o delegație a Comisiei de Dezvoltare Regională din Parlamentul...

Adina Vălean se va afla la Cluj-Napoca
De prin Cluj miercuri, 20 martie 2024, 16:20

Festivalul Filmului Francez revine la Cluj

Tema din 2024 este „Créer, innover, entreprendre en français”, care doreşte să evidenţieze dinamismul spaţiului francofon și...

Festivalul Filmului Francez revine la Cluj
De prin Cluj miercuri, 20 martie 2024, 13:38

Concurs internațional de artă murală

”Murals of Youth” este singurul festival şi concurs internaţional de artă murală dedicat elevilor de liceu, precizează...

Concurs internațional de artă murală
De prin Cluj miercuri, 20 martie 2024, 11:45

600 de angajați ai Poștei Române au ieșit în stradă la Cluj

UPDATE: ora 11.00 Procesul de negociere a noului contract colectiv de muncă din Poşta Română a fost compromis, iar oamenii se pregătesc pentru...

600 de angajați ai Poștei Române au ieșit în stradă la Cluj