Ascultă Radio România Cluj Live

Cu Florin la capturi record de crap, pe Lacul Cetariu

Dacă, săptămâna trecută am vorbit la Radio Cluj despre performanţa unor pescari români profesionişti la Cupa europeană de crap de pe Lacul Maconka, revenim în ţară şi căutăm un lac unde şi începătorii în stilul de pescuit cu boilies pot avea un succes imediat. Ajungem, astfel, pe malul Lacului Cetariu, de lângă Oradea, pentru o partidă de 48 de ore.

Articol de Alina Vingan, 27 septembrie 2015, 06:00 / actualizat: 27 septembrie 2015, 11:38

“Ascuns” lângă o pădure, lacul impresionează prin liniştea desăvârşita din împrejurimi, astfel că în nopţile care urmau să vină am putut desluşi clar mugetul unui cerb, probabil aflat în perioada boncăluitului. Un alt zgomot, de data aceasta atât de plăcut pescarilor, este cel al săriturilor exemplarelor mari, aşa că deseori urechea este “gâdilată” de plescăitul apei sub greutatea câte unei namile din lac.

Există în jur de 25 de tone de peşte în Lacul Cetariu, în special crap. Estimăm că avem circa 50 – 60 de exemplare de crap în jurul greutăţii de 20 de kg şi cam tot atâtea de peste 20 de kg. Recordul bălţii la crap este de 28,20 kg, la somn de 46 de kg şi de 22,60 kg la amur. Vin pescari aici din toată România şi chiar şi din câteva ţări europene: Austria, Ungaria, Germania, Serbia, Grecia, ne spune aproape şoptit Traian Ciurdaru, administratorul lacului.

Lucru de înţeles, pentru că la crap şi amur se pescuieşte doar în sistem catch&release.

Este mijloc de septembrie, iar Zoltan Daroczi are emoţii: nu a mai pescuit cu boiliesuri, însă speră să ia cel puţin o bucată de peste 10 kg. Pe standul vizat de noi găsim doi pescari din Carei, cu echipamentul adunat.

Am prins două zile de ploaie, ne-am chinuit puţin, dar a meritat. Am prins în medie cam 7 exemplare pe zi, cel mai mare de 19,5 kg, iar cel mai mic în jur de 7 kg. Da, este frustrant că am fost atît de aproape de pragul de 20 de kg, dar mai încercăm, ne spune Adrian Budău.

În mare cunoaştem toate standurile, aş zice că cunoaştem şi majoritatea peştilor din baltă, pentru că venim de câţiva ani pe aici şi este O.K., nouă ne place foarte mult, îl completează Cristian Balogh.

Se pescuieşte cu bile de 20 mm şi cu pop-up-uri de 15 mm. Aroma: căpşună şi squid&octopus. Auzim că pe celălalt mal, un orădean ieşit pentru prima dată pe lac a scos două exemplare de peste 20 de kg! Pe standul nostru aşteptarea durează până către miezul primei nopţi, când vine un crap comun de aproape 6 kg, care îl entuziasmează pe Zoli.

Mă bucur, dar îl aştept pe cel de peste 10 kg, se încurajează el. Şi exemplarul mult dorit vine puţin după miezul zilei următoare. Drilul a fost pe măsura, acuma îmi doresc şi eu să prind un exemplar de 15 kg, că are balta peşte! jubilează amicul nostru.

Până seara a mai venit un crap de 10 kg, după care s-a aşternut liniştea. A doua zi, la amiază, a început adunarea echipamentului de pescuit când, surpriză: senzorul unuia dintre beţele rămase pe rod-pod a început să ţiuie prelung. A urmat o luptă de aproape o jumătate de oră, probabil cu mult-doritul peşte de peste 15 kg, în care prietenul nostru a fost învins.

Nu va crede nimeni că mi s-a întâmplat aşa ceva! Probabil că ar fi trebuit să schimb cârligele, spune Zoltan Daroczi. O ultimă privire peste intinderea de a apă a Lacului Cetariu şi plecăm. Până la urmă a fost chiar foarte bine!

Poveşti pescăreşti, veţi spune! Aşa este, sunt povesti de pe lac, dar oare crapii ce or fi povestind între ei după o asemenea întâmplare?

Florin Săsărman

O monografie sentimentală despre Radio Cluj
Reportaje joi, 21 martie 2024, 14:39

Cu prilejul celebrării a 7 decenii de funcționare, Radio Cluj a găzduit miercuri, 20 martie, în sala de spectacole Vasile Rebreanu, lansarea...

Interes crescut pentru prima maşină electrică românească
Reportaje joi, 21 martie 2024, 06:00

Acest autovehicul este un produs sport, de lux, având preţul de aproape jumătate de milion de euro. Florin Dehelean, unul dintre membrii echipei...

În culisele unui festival de artă pentru copii
Reportaje miercuri, 20 martie 2024, 06:00

Am stat de vorbă cu membrii juriului, dar şi cu unii dintre cei mai mici concurenţi:   – Câţi ani ai? – 5 ani. – Şi ce...

Comorile satului, de mirosit, ascultat, de neuitat [AUDIO/FOTO]
Reportaje marți, 19 martie 2024, 06:00

Rețeaua România Remarcabilă își propune să deschidă asemenea puncte în toate cele 12 comune din cele șase județe în care activează....

Reportaje luni, 18 martie 2024, 06:00

Jennifer Batten într-un spectacol dedicat lui Michael Jackson

Michael The Show vine cu orchestră live şi dansatori, cu costume şi aranjamente care amintesc de concertele regelui muzicii pop şi cu unul din...

Reportaje sâmbătă, 16 martie 2024, 06:00

Supereroi suntem noi, chiar și când nu ne vedem așa [AUDIO/VIDEO]

Supereroi suntem noi. În cele mai neașteptate sau normale situații. Cel puțin așa reiese din cea mai recentă piesă pe care ne-o aduc clujenii...

O lume mică, dar încă plină de secrete: doi biologi din Cluj au participat la o expediţie în Guyana Franceză

A fost până în 2019 un rai al entomologilor; de atunci condiţiile s-au mai înăsprit, rămâne totuşi cea mai bună opţiune pentru cei care...

Reportaje vineri, 15 martie 2024, 06:00

Radio Cluj 70: Când timpul se măsura cu rigla

Un studio de radio nu poate exista fără vocile de la microfon, care însă au nevoie de departamentul tehnic, oamenii care știu să facă aceste...