Sute de sălăjeni în conflict cu băncile
Sute de sălăjeni au dat în ultimele 6 luni băncile în judecată, oamenii fiind nemultumiți de creșterile de dobânzi de pe o zi pe alta, de majorări de comisioane și creșteri de rate, mai ales în cazul împrumuturilor în valută.
Articol editat de Bianca Câmpeanu, 3 martie 2015, 14:26
Oamenii au apelat inclusiv la comisarii în protecția consumatorilor care atrag însă atenția că înainte de a semna un contract, trebuie urmărite în detaliu toate specificațiile care pot avea efecte pe termen mediu și lung. Modul de redactare neclar al clauzelor contractuale care lasă loc de interpretare, informare incompletă prin omisiune, acestea sunt principalele nereguli depistate de comisarii în protecția consumatorilor în relațiile dintre bănci și persoanele fizice din Sălaj.
Verificările au scos la iveală și alte nereguli. Dorina Rednic, comisar-șef adjuct la Oficiul pentru Protecția Consumatorilor Sălaj: ”Principalele aspecte se referă la existența unor clauze abuzive în contractele de credit, majorarea marjei de dobândă percepută pentru creditele acordate. Redefinirea unor comisioane, refuzul băncii de a re-eșalona creditele, refuzul plății creditelor decedaților către moștenitorii acestora, refuzul băncilor de a elibera un document privind soldul curent, deficiențe privind operațiunile cu cardul, refuzul închiderii contului, dobândă calculată incorect la carduri.”(Dorina Rednic, comisar-șef adjunct)
Mulți sălăjeni au reclamat inclusiv creșterea ratelor la creditele în franci elvețieni, dar în acest caz comisarii în protecția consumatorilor au anunțat că nu pot face mai nimic. Populația este sfătuită de comisarii în protecția consumatorilor să nu semneze niciun document oficial înainte de a-l citi în detaliu pentru prevenirea unor eventuale incidente cu urmări grave pe termen lung.
Adi Lungu
Nu uitaţi, Radio Cluj se poate asculta şi online AICI: