Masterplanul de transporturi, prezentat la Cluj
Statul român ar putea să renunţe la o treime din reţeaua de căi ferate, din considerente economice.
Articol editat de Carmen Sas, 10 octombrie 2014, 14:14
Ministrul transporturilor, Ioan Rus, a declarat la Cluj că deja 1.000 km au fost scoşi la licitaţie pe bursă dar, până acum, doar 10% au fost închiriaţi de operatori privaţi.
Nu vor fi, însă, dezafectate sau trecute în conservare, rutele nerentabile, înainte să se găsească alternative pentru transportul călătorilor, a dat asigurări Ioan Rus.
În ceea ce priveşte creşterea regimului de viteză pe Căile Ferate Române, ministerul continuă negocierile cu partea chineză, impedimentul principal fiind adaptarea infrastructurii de la viteza maximă de 160km/h, la 300km/h. Acest tren va funcţiona pe ralaţia Bucureşti-Iaşi-Chişinău, în ipoteza în care şi Guvernul Moldovei va semna un parteneriat, în acest sens.
Masterplanul pune accentul pe revigorarea transportului feroviar, considerat în Europa mai eficient din punct de vedere economic, mai ecologic şi cu risc redus de accidente, în comparaţie cu transportul auto.
Ovidiu Moldovan